|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| houke>> samma pris som jag gav för min som gått 3000 mil, det är ett bra pris.... | |
| Bomis>> Tror det e ganska bra pris för en fillmetad svensksåld med allutr o 3400 mil | |
|
Då var ett komplett Supersprint från grenrör o hela vägen bak med racekattar inhandlat ;) Henrik |
|
| har precis köpt rostfritt milltek system fån kattar o bakåt :-) vilket ljud!!! | |
Lars Jakobsson |
Milltek? Var hittade du det? |
|
Jag beställde ett Supersprint Lättvikts Racingsystem med katersättare och mellanrör till min M3 igår, hade ett likadant på min tidigare och det låter helt sjukt gött... //Peo.K |
|
|
bra val guys då kan jag va ensam med min Dixis =)) .. Vore kul om ni kunde länka nån ljud klipp på era system. En fråga till er som har Supersprint , är det inte en riktig högt och dovt/Bas ljud ? ingen vass ljud som original alltså ? |
|
|
lars>> Länk chipcenter i växjö, dom har rea hela mars 14 600 SEK i stället för c:a 17 900 SEK.....bra va! Dom säger att milltek slår allt annat både i kvalité, finish oljud... Milltek förstärker det metalliska ljudet nått enormt...ljudet går åt ferrarihållet...typ det ljud som sitter i 355:an! |
|
| lars>> dom har fått agenturen, så alla andra åf är tvugna o köpa via dom... | |
| ändrören är på 80 mm vilket är c:a 0,8 cm bredare i diameter än orginal... | |
|
Milltek tar jo bort all det mettalliska ljudet som M3an har, låter jo nästan tystare än Original Länk |
|
|
Supersprintet ger det vassa ljudet typ ferrari, tar man sedan bort kattarna så kommer det råa ljudet fram, det låter riktigt mycket så fort man tar bort kattarna oavsett system. På min -03 hade jag miltek och då försvann det vassa och ljudet blev dovare, men endast på låga varv.På höga varv lät det mindre än original och det går bort för min del...lägger jag 27´papp på ett system ska det minsann väsnas ordentligt... ;) |
|
| Vad jag har hört hittills så är Dixis/Grupp M enda system som låter ganska okej för mina öron, Grupp M låter litte Dovare. Men absolut värsta är väll ändå F1 Exhaust som kostar väll runt 6000USD som är på tok för myket för ett system | |
| bortsett från ljudet, ni som har monterat race/sportsystem på era bilar, har ni märkt nån skillnad på bilen förutom ljudet då förståss | |
|
Jag har aldrig haft möjlighet att lyssna på Dixis eller Gruppe M därför valde jag ett Supersprint som jag haft förut så jag inte köper grisen i säcken.. Säljs Gruppe M av någon svensk återförsäljare? |
|
| Utan kat upplevs det som han drar dom sista 1000 varven mycket lättare vilken han borde göra då kattar+originalsystem täpper till andan jämfört med ett öppnare. | |
| Länk | |
|
houke vad kostade hela supersprintsystemet och vart bästelde du ifrån funderara jag också på ett system hela vägen men vet ej vilken;) mvh |
|
| maxad>> jag kan säga att det är stor skillnad att stå o torrgasa och att göra en driveby över hela varvregistret, tro mig det låter sjukt bra dvs rått o metalliskt....jag ska filma o lägga upp det här så fort allt är klart på bilen...har beställt en csl diffuser från vorsteiner som kommer inom kort sedan skall mina nya bbs challenge 19" på oxå :-) | |
|
Annars ska ju Kreis sieg vara ett dyrt men bra system. Länk här med videos Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.