|
|
|
|---|---|
|
Mitt batteri har tyvärr strejkat på min BMW. Tyvärr så kommer jag inte in med nyckel heller. Fjärrlåset svarar inte på något sätt. Inte ens nyckeln i låset duger. Bilen är helt enkelt tokdöd. Har någon något tips hur man kommer in i bilen utan att slå sönder något?? Tacksam för all hjälp! | |
|
På E32 och E34 kan man göra så här, lyft handtaget lite och vrid nyckeln till att det tar emot när det ska öppna (ca45gr) ,vrid då lite till på nyckeln. Det ska gå lite tyngre att vrida ytterligare 45gr ,så går låset upp. Du måste sedan göra om det igen ,fast åt andra hållet för att återställa låsmekanismen. Hoppas detta även funkar på din bil. /Mats |
|
|
Glömde en sak ,,, Välkommen till forumet :) |
|
|
Vet inte riktigt hur man gör, men min första tanke är att försöka få upp motorhuven på nån vänster.... o sen koppla på ström med startkablarna. Nu vet jag juh inte om man kommer åt motorhuvs "låset" med en skruvmejsel el nåt så man kan trycka in den, o sen öppna huven!? mvh Lennie |
|
| Anlima.. Där lärde jag mig ngt iaf :) | |
|
Alla bilar har någon form av nödöppning som beskrivs ovan. Inte ens biltillverkarna är så dumma att de kan utesluta det faktum att batteriet för eller senare är dränerat av någon anledning, då får inte bilarna vara omöjliga att öppna osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.