AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
346

vilket försäkrings bolag?

Lassen
Vilket bolag är egentligen billigast? Jag betalar 2400/mån för en helförsäkring. Har en 328, ingen bonus och bor istan.... men det är ju mycket med 29000 per år...

Cab förstås
järnet
Du betalar på två månader mer än vad jag betalar per år.

Dial brukar vara billigast.
Su
554
SunKi
325i -92
Lassen: hur gammal är du?

Brukar inte gå att säga exakt vilket bolag som är billigast, brukar bero på mkt och ändras ofta.
Ta dig några timmar en ledig dag och ring runt till olika bolag och fråga vad dom kan fixa.
Har dock hört att SUSAB ska vara billiga, men vet inte om dom försäkrar vissa bilar.
BBrahme
Betalar 5800/år för helförsäkring och max 2500 för 328 touring på Länsförsäkringar i Linköping
Lassen
jag e´ 22år, men ändå det känns som jag blivit lurad.
vissa bolag försäkrar inte äns importbilar..

Cab förstås
Precis som SunKi skriver så kan man inte säga att ett bolag är billigt och ett annat dyrt. Det varierar kraftigt från bilmodell till bilmodell och bolagets egna teorier om hur mycket det ska kosta i olika städer för olika personer.

Att t ex SUSAB ska vara billiga som många skriver är säkert helt riktigt för dem men i de fall jag kollat med dem har det varit skitdyrt!! Dial likaså.

29000 för en 328 låter lite väl saftigt så ta dig en dag och ring runt till ALLA bolag du kan namnet på och fråga!!!
Pa
35
Pabo
435i Cab - 14
Jag har kollat runt lite när jag skaffade min M Roadster och IF var klart billigast för mig. Betalar 9800/år i Helsingborg.
Jompa E
Lassen: Hur fan har du råd!!

Jag är 20år. Jag pyntar 13800 helår helförs 325 cab.
De e på Folksam.

Det måste finnas nått billigare än 29000:-
MVH

/Jompa E36 cab
Prova med Länsförsäkringar, det var jag.
Betalar 6004:- per år helförsäkring med Mera tillägget
på min 750 -95:a....

"BMW make the world faster"
jag betalade 12000kr helår för min 328 och jag bor i sthlm city och är 23år Länsförsäkringar
ossism
susab måste vara billiga. morsan betalar 3880kr/hel år/hel försäkring för 328:an. men ryktet säger att dom bara finns i ett år till.

touring ska d va!
Su
554
SunKi
325i -92
Matte: stämmer nog bra det... har för mig att SUSAB är ett bolag som har som policy att vara billiga på bilar som anses mer... normala.... inga dundermaskiner med hur många stall som helst under motorn.
Su
554
SunKi
325i -92
Under huven, menar jag ju såklart..
Su
554
SunKi
325i -92
Oj.... skummt... hur kunde det bli fel ordning på inläggen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.