AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.317

Måla trösklarna (och listerna?) på e38?

Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Har tänkt måla trösklarna ner till runt om på bilen i bilens färg till sommaren... men så har jag sett att vissa målar bara trösklarna och andra målar både trösklarna och de lister som finns ner till på dörrarna.

Hålls faktiskt målet fast på listerna som är i nedre kanten på dörrarna om man målar dem? Vad gällde original förresten på 2001:orna?

Kan dessutom meddela att fälg/däckpaket nu är beställt=) Nyare 7-seriens styling 95-replikor i 19-tum och dunlop sport maxx 245/40.

Bemari
Tästä ei tuu mitään...
Jo
13
Johanvbg
730ia -95
Min bil är "nerlackad", dvs trösklar och även nederdelen av kofångarna är lackade. Däremot inte de dörrlister du nämner. Ser helt ok ut och kan inte påstå att de nedre dörrlisterna märks speciellt mycket. Min bil är "mellanblå" mettalic.

Ug-Lee
Jag lånade en länk i en annan tråd, så kan du själv se hur det kan se ut -----> Länk
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Utseendet är nog ganska det samma, vad som intresserar mig mest är:
- vad gällde original på 2001:orna?
- och hålls färgen fast på listerna isf?

Bemari
Tästä ei tuu mitään...
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Här är en Länk som beskriver ämnet.

Facelift E38orna fick en lös plastpanel utanpå trösklarna utan hål för domkraftpunkerna. Gummilisterna i underkant på dörrarna fick en annan form med en mjuk innerläpp och en hårdare yttre kant som lämpar sig bättre att måla. Från 01? kunde dessa delar fås målade från fabrik i bilens färg.
Ska man måla plastdetaljer fackmannamässigt med riktig billack i efterhand så bör mjukmedel blandas i i färgen samt "klister" (adhesionsförstärkare) läggas först.
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Så t.ex. en 99:a har andra lister i nedre kanten av dörrarna som borde gå bra att måla av någon som kan!?

Bemari
Tästä ei tuu mitään...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.