|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har ersatt analoga TV-modulen till original hybridmodul? Jag har monterat hybridmodul men får fortfarande bara analog mottagning. Måste det till någon form av uppgradering av mjukvararan? BMW kan inte ge något rakt svar på frågan. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** | |
|
Jag tror du måste in till BMW och lägga in digital mottagningen i bilens utr. lista. Varje gång man monterar ny utr. måste bilen få veta att det finns. Det är endast en ny FA kod som behövs (om du har en relativt ny mjukvara). |
|
|
OK, misstänkte det. Får vända mig till Novation i Uppsala där de brukar ha rätt kompetens. Vad är FA kod? Som tur var fick jag ny programvara inkörd på garanti i sommaren -06. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
All utrustning i bilen har en FA kod så bilens styrenhet kan kommunikera med denna. Ibland när vi uppdaterar mjukvaran i vår bil, strular det till efteråt, då inte all utr. hittas. Då lägger BMW till FA koderna manuellt, så bilen vet om att den har bluetooth :-) Jag vill också ha TV i vår E60, men jag funderar på att köpa en skärm och sätta den mellan stolarna (mittkonsollen), så man i banksätet kan se digital tv. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.