|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
225/40 fram tycker jag är lagom. Blir ju bara spårigare ju bredare du har i fram. Dessutom är det ju bak man vill ha feta däck. |
|
|
225/40 fram och 255/35 bak är perfekt kombination på Z3 och även när det gäller rullomkrets. Du behöver verkligen inte byta till bredare däck fram, bara risk att det tar i hjulhusen vid fulla rattutslag då. Mvh Henrik |
|
| Jättetack för de tipsen då blir det en beställning i helgen från däckonline, ja rullomkretsen perfekt i kombinationen var rädd att det skulle se "ballonglikt" bak. Återigen tack. Mvh Kent. | |
|
Z3Kent, du får väldigt gärna skicka ditt reg nr till mig också då jag har haft lite inledande diskussioner med Vägverket om mina regskyltar. Länk /// Viktor |
|
| Hej! Jag har inte lämnat ut mitt reg nummer till någon, tyvärr men jag är rädd de ska börja bråka om mina då att jag skall måste ha den större typen av skyltyar. Mvh Kent. | |
|
Jag har 225/40-18 fram på 8,5" och bak 255/35-18 på 9,5". Bilen går riktigt fint och inga problem med spårighet däremot ser det ut att kunna sättas på breddare däck bak då man ser fälgkanten ganska tydligt men hur mkt mer på 9,5"? Vill ändå att bilen uppför sig som nu...... |
|
|
Z3Kent: Ett beslut om små skyltar kan inte rivas enligt uppgifter jag fått, så det är nog ingen fara. Mvh Henrik |
|
|
Hej så här ser min ut med 235/19X 265/19 |
|
|
Fixar inte det här med länkar. |
|
modano |
235 fram 285 bak fungerar klockrent ! |
|
Den här länken funkar utmärkt! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.