|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Letar febrilt efter fälgar till min Z3 vill ha en fälg med bred kant (fälgbana) och utan en massa fuskskruvar typ split. Jag har några favoriter Hamann HM2, Breyton imagine, KOYA Imagination och ANTERA. Sen vill jag ha bredare bakfälgar vilket inte gör saken lättare. Verkar helt hopplöst att finna några begagnade. Har ni andra tips att komma med i fälgväg har frågat förut men värt att fråga igen. Sen skall man välja 18 eller 19" ser det konstigt ut med 19" ser bromsarna små ut då? Har ni tips om ovanstående så är jag så tacksam. Z3 hälsningar Kent. | |
| Jag tror du får vänta en månad eller två innan begagnatmarknaden på finfälgar kommer igång ordentligt. | |
| Okej, den som väntar på något gott....du har säkert rätt. Mvh Kent. | |
|
Hej Kent! Jag har 19" på min 2,8 och snyggt som fasiken är det, ser inte så överdrivet ut som jag själv trodde från början. Det beror också på vilken typ av fälg man har. Jag tryckte igår på 19" på min z3m och tog en testrunda, och bilen kändes markant slöare än med original 17". Det är det enda problemet med större fälg, för min del. Jag körde ut bilarna och tog en bild, så kan du se skillnaden mellan 19" och 17". Fr.v. z3 2,8 19" - z3m 17" Länk här är en bild på bara 2,8 med 19" Länk lite andra bilder på 19" Länk Länk /jonas |
|
|
Jag tycker att 19" är för stort på en Z3, syns väldigt tydligt på Jonas bild med båda bilarna, proportionerna stämmer inte längre. Max 18" tycker jag. Men smaken är ju olika. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| Passar mina 18" splitfälgar (bmw original modell 108) på en Z3? Dom är till salu ialf ;) Länk | |
| SOrry läste inte riktigt det var ju inte split du ville ha :S hehe, fast detta är ju ialf inge fusk :P | |
| Ja tycker din bil med 19" ser väldigt bra ut...snyggare en din M bil..är det Oz racing fälgar eller? Tack ändå Z4:an..fejk eller äkta lika orent för mig. | |
| Fredrik! Du kanske har rätt ..17" för litet det ser jag..18" är kanske optialt! Jag letar o väntar... | |
| Hehe "orent" du är rolig du :P...Förresten visa bilder på nya baken med utblåsen! VIll gärna se | |
| Tyvärr..inte visa baken så här på lördagskvällen.. Den är på lack hela härligheten, efter montage så lovar jag att visa upp den. ditt tips om montage o bilder gjorde det lätt för mig! Tack! | |
| Okej sounds good! inga problem här hjälper vi varann :). Skönt att det gick bra för dig! | |
|
Z4 fälgar borde passa utmärkt, mina nuvarande fälgar har suttit på en Z4 3,0. Jag fattade det som att det bara var fuskskruvar som gick bort, men att riktiga splitfälgar var ok. PM'ade Z3kent om mina Kercher KCS som är 4 sale. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Uttryckte nig oklart. Jag haft splitfälgar förut de blev så fula runt själva "skruvarna" svårt hålla rent. Annars är ju dina fälgar så snygga Fredrik. Mvh Kent |
|
|
Jag tycker mina passar perfekt. Länk |
|
|
Jo det är svårt att hålla rent runt skruvarna och jag vet inte om jag tycker det är så snyggt heller. Gillar inte att det försvinner ett par cm. av hjulets centrum på en splitfälg. Rent visuellt tyckte jag ibland att mina Kercher såg ut som 17" just på grund av detta. Mina ATS som har ekrarna utdragna ändå till fälgkanten kan nästan se ut som 19" ögat blir lite lurat. Finns ju splitfälgar idag som inte har den där kanten för skruvarna, det ser klart bättre ut. Men det är förmodligen samma pill med rengöringen. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Jeg synes også 19" blir litt for stort. Synes også at det skal være "ekar" og ikke slette flater. Z3 har jo et litt "retro" utseende. I min mening er mine felger perfekte, det er originale bmw. Vet at de leveres i 18" også, men er ikke sikker på om det finnes ulike bredder. Länk (ja, jeg vet at bilen min roper etter senkesett :) |
|
|
18" är optimalt både komfortmässigt och proportionsmässigt. Trivs gott med mina trots att de inte är split. Se länk för bild. /Bo-Erik Länk |
|
| 225/40-18 fram vilken dimension väljer jag till bakfälgarna om de har samma bredd i mitt fall 8,5" jag tycker att 245/35-18 rullomkretsmässigt lär 255/35-18 ligga perfekt men det låter för brett på en 8,5 tums fälg. Som ni ser valde jag 18" återkommer med mera kommentaren när jag fått fälgarna. Tackar alla för era synpunkter. Mvh Kent. | |
|
255/35 går alldeles utmärkt på 8,5" fälg. Det kommer inte se ett dugg konstigt ut. Jag vet för jag har haft det själv, dessutom så levererar BMW sina bilar med 255/35 på 8,5" fälg från fabrik. Mvh Henrik |
|
| Tack Soda! Då lutar det åt det för det finns större utbud i den dimensionen med. Då kanske 225/40 fram är för smalt men lär köra slut på däcken, ingick i köpet. Mvh Kent. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.