|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Ny på forumet här :) Har precis skaffat mig en e30 320i, där jag nu märker att värmepaketet är "pluggat" Hur byter man värmepaket på en 320? Och hur lång tid tar det ungefär om man är något händig iallafall. Sedan så undrar jag också var felet kan vara att inte "bränsle förbruknings" mätaren inte fungerar. Någon som har föslag på fel ? | |
| Funkar hastighets mätaren? För att när min hastighets givare gick sönder så blev jag av med bege hastighetsmätaren å soppa förbrukning. | |
| Japp, Hastighet + varvmätare samt temp och bränsle funkar. Bara förbrukningen som inte går. Samt att jag inte har någon belysning alls i instrumentet, förutom varningslampor + service lampa. | |
| Säkring 21 på 316i går till den och till varvräknaren, det var felet på min, men det har pratats en del om att SI-batterierna kan spöka med instrumenten. | |
|
Japp jag har läst det med SI batterierna, men det skumma är att just bränsle förbruknings visaren är den enda som inte funkar. Kan man få tag på manual eller nåt som visar alla säkringar på e30 320? Hade varit kanon så jag kan se vart alla säkringar går. Ang värmepaketet ? Ingen som har bytt något sådant ? |
|
|
hade samma problem som du!! jag tog bara bort batteriet en stund sen funkade den igen!! har inte lagt av på 2 månade nu! :D så testa de om du inge gjort de.. (e ju så billigt med)=) ///Henke |
|
|
du menar bilbatteriet ? isåfall har jag gjort det med :( Kan man få tag på manual eller nåt som visar alla säkringar på e30 320? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.