AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.399

krånglande el cab! -95 320

Visa användare
2
bigriver
320i cab-95
Måste få hjälp med att få igång min krånglande cab!! är det någon som haft samma fel som jag?
verkar inte som det kommer ström överhuvudtaget till själva motorn!!
skulle vilja veta om man kan kolla om det är själva motorn som är kass!?

BigRiver
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Det är två motorer. En som öppnar luckan och en som driver själva suffletten. Om Du har bakluckan öppen så får Du inte någon av motorerna att röra på sig. Den är stängd? Inget fel på givaren?

Har Du kollat säkringar?

Motorn som driver luckan sitter på vänster sida i bagaget, en decimeter eller två framför bakljusen. Surrar det där när Du trycler på knappen?

Carl
Visa användare
2
bigriver
320i cab-95
Tjena!! det där med att bakluckan måste vara stängd visste jag inte...men däremot så funkar ju inte cabben med luckan stängd heller!!
men ska kolla det där med givaren oxå!! annars måste man väll kunna plocka ur motorn och lägga 12 volt direkt på den bara för att se om den funkar??

BigRiver
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Det känns lite långsökt att motorn skulle ha brakat. Jag tror Du har trassel med antingen givare eller att caben bara hamnat i osynk.

Det man skulle kunna testa är att:
1. Frikoppla motornerna från caben med "nösnöret" under baksätet
2. Testa så taket går att fälla upp och ned manuellt
3. Koppla åter motorerna och göra en initiering

Om Du är osäker på hur ovan görs finns en tråd som heter "cab problem e36" eller liknande. Läs på ordentligt innan Du börjar dra i snören och grejer...

Carl
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
"nödsnöret" skall det vara...

Carl
Visa användare
14
Kinnith
Bmw 328 Cab -96
Tjenare!!
Jag hade samma problem som du. Du skrev och frågade om jag fixat min bil och det har jag precis gjort... Felet på min cabbe var knappen som du trycker på inne i bilen när du cabbar ned!!!
Jag beställde en genom Automax i kalmar runt 200-250kr kostade den.
Hoppas du läser detta plus att det är samma enkla fel på din bil!!!
Lycka till

Mvh Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.