AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
937

Garett T25 eller GT17???

Grusse
Vilket aggregat skall jag välja av dessa två, till min 320 E30???

Tacksam för svar.

oo=00=oo
Hej .. tror att GT17 är förlitet , GT25 kan gå men tror inte att det går att få ut mer än 170 hk med det aggregatet....
Gå in på GIK's hemsida , där har dom info om de turbo du nämner.
Lycka till!!
Sl
116
Slimm
325iX Touring -90
Nja, jag tror inte att varken T25:an eller GT17
aggregatet är för små för en 320 E30...

SAAB kör ju med dom på 9-3 och 9-5:or med
mellan 170-200 hk i orginalskick.

Sedan så påstår ju Nordic UHR att dom
plockar ut uppåt en 270hk ur en 9-5:a
med vad jag förstod orginalturbon (GT 17) kvar...

Tomas Lind
BMWCS #3640
Grusse
Jag har hört att med en optimalt intrimmad motor så hamnar man närmare 300 än 200 hästar med ett GT17 och med ett modifierat T25 på 300+. Vet inte om detta stämmer?

oo=00=oo
Japp, det stämmer enligt ett antal mycket insatta herrar på SAAB-forumet.

-> Grusse

Vad siktar du på för effekt? Har du tänkt köpa ett nytt eller beggat aggregat? T25 borde vara lättare att få tag på begagnat. Annars borde det ju även finnas TD04-aggregat att hitta begagnat. Dessa sitter i Aero, 850T5 och lite andra bilar och kan ge betydligt mer effekt!
Grusse
Skulle vilja ha ut 300 - 350hk ur min motor. Td04 - 15t klarar det av att uppnå mitt mål bättre än Garett t25:an tror du?

oo=00=oo
Japp, det gör det garanterat! Det är det agget som sitter i 9000 Aero. Annars kan du ju leta efter 850/V70 R eftersom denna modell har 18T... Den räcker definitivt!!! Var du på Tullinge? Det var en silvermetallic 9000 där som gick ganska bra. Han har 18T och 377 hk (sett testdiagrammet).

Hur mycket har du tänkt ladda? Vad har du för IC? Sprut?

En annan sak... Var det inte du som hade en blåmetallic 9000 som var med i Bilsport för sisådär fem år sedan? Nyfiken....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.