|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Det är som så att kamaxeln i min 325ix-88 börjar sjunga på sista versen. Jag tänkte att jag skulle stoppa i nåt sportigare än original nu när det ändå ska bytas. Jag undrar helt enkelt om någon kan tipsa om en bra axel. Det ska vara en axel som fungerar i normala förhållanden. Alltså motorn bör gå fint även under 4000rpm. | |
| Ingen som har erfarenheter av trimkammar till BMWs m20 2,5l motor?? | |
| shrick 272 graders kam. | |
|
Äntligen ett tips :D Hur upplever du den jämfört med standard kammen? |
|
| Den drar lika bra på låga varv som standard kammen ger ungefär 8-10hk. | |
| låter skapligt! tack för tipset | |
|
Jag föredrar 284 gradaren. Ger ytterligare på höga (4500rpm+) utan att jag upplever något direkt negativt under. Och satsa absolut på en äkta Dr Schrick. De är dyra men bäst. --- Going sideways. |
|
| Jag skickade ett mail till motornord och dom tipsade om 284an också. Få se hur det blir. Farsan bad Köhler racing att leta upp nåt fint. Få se vad han har att komma med. | |
| Ska du sätta dit en vassare kam bör du höja kompen för att bilen ska dra bra även på lägre varv, du får ut mer av kammen om du höjer kompen, bilen drar bättre över hela regristret. | |
| Skall vara Registret | |
| Ok! Får fundera på detta. | |
|
Konstigt att min PPF special drar bättre över hela registret fast med ett komp på 7.9:1 . :) Är det verkligen så?! |
|
| JTP:Vad jag menar är att bilen drar även bättre på låga varv (segdragning) för att kompensera det måste du höja kompen.Nu pratat vi bilar utan turbo som Osis i först inlägget frågade om. | |
|
Vad spelar det för roll om det sitter turbo eller el, på låga varv laddar den föga i vilket fall. Nåväl, vi kör på din linje. Mvh Är det verkligen så?! |
|
|
osis: Precis som BMW Berra skriver så kan en liten planing av topplocket vara på sin plats för att höja kompet, tänk på att alltid tanka minst 98 oktan efteråt. Mvh |
|
| mhm varför minst 98 oktan? | |
| Minst 98 oktan när man höjer kompression för annars kan bränslet självantända på höga varv på grund av den högre kompen. Dvs. motorn spikar. | |
| jaaaha sånt kan ju va bra å veta. :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.