|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ingen i släkten har åkt bmw,men i mitt fall hade grannen inflytande i mitt bmw val.Visst hade farsan häftiga bilar tex ascona19sr,fenmärssa,Mustang mach 1 osv.Men det fanns alltid denna grannes sprillans 2002tii-72 som etsade sig fast på min 9åriga näthinna.Kan faktiskt se det än idag när bakvagnen sätter sig på bmw vis och denna inka färgade skapelse drog iväg på grusvägen med spinn på alla vxlar.Tror det va där nånstans sjukan kom. Mvh/Micke |
|
|
Det var inte jag som valde BMW, det var BMW som valde mig :) |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Spider! Den repliken har jag tänkt på länge!! Men jag blev aldrig överkörd av en BMW!!! ;-) MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
Själv var jag så anti BMW man kunde vara från början! Skit bilar tyckte jag, mycket bättre med Volvo 240!!! (Hur kunde jag tycka det?!) Köpte en 240 och efter två veckor sålde jag den! Sen gick det något år och när en jobbar kompis vill sälja en tok fin 320 85:a så slog jag till! Sen var man fast! Kvalité och framför allt körglädje var det som jag fastnade för! Blogg:M3Länk |
|
kicken |
rätt lurigt egentligen, men som mellanstadie-elev lovade och svor jag att jag aldrig äga en volvo (vilket jag icke heller gjort)...och mitt intresse för terrängåkning följde med mig när det kom till körkortet..därav min "konstiga" förstabil: IH-SCOUT II (köptes in före körkort och byggdes om totalt/höjdes), sedan har det varit en cheva pickup 6,2L diesel som också fick en ombyggnad men dock bara 33 " hjul på den sedemera audi coupe 2st+ en audi 200 turbo, men sedan "HÄNDE DET"!! jag åkte med i en av mina kollegors bmw 528-E28/87a tror jag det var?..vi skulle åka på sibylla och hämta lunchen en varm sommardag, ..och vad jag fastnade för den grymma "morrande" sexan som tog oss fram med en del skrikande gummi, + kvalitetskänslan på stolar /dörrar...sen var det kört!! ett bilbyte var aktuellt och plötsligt fanns just en 528a. hos den lokala bmw handlaren, jag blev såld liksom bilen..och sedan är det bimmer som gäller för min del, PS. kan nog tillägga att min flickvän aldrig kört annat och är besatt även hon:-) m.v.h |
|
Min första BMW 518 -82 var ett renoverings objekt innan jag skulle få lappen men så blev det inte pga flytt... Sen blev det en Volvo 242 -75 o det var ett mardröm! Därefter ville jag ha en likadan BMW o sen dess var det bara BMW! Vadå beroende??? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag hade tänkt köpa en ny Honda Accord och gick in på fel Föörenade Bil i Stockholm och frågade efter Honda. Försäljaren var ganska odräglig, när han hänvisade mig till affären snett över gatan och blev väldigt lång i ansiktet när jag på stående fot köpte en ny 518is E28 för 139' (pris 136' + larm 3'). Se'n var jag fast i träsket. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Första bimmern köptes av att behov för en billig bil. Ett av mina grundkrav för bilar är bakhjuls drift. Det var då den 316 som jag hade fram till ett par månader sen då förre ägaren köpte tillbaka den för att den är praktiskt taget odödlig och extremt driftsäker. Andra så är 750n som jag har nu. Den blev köpt pga av gillade BMWs kvalite samt hur saker och ting är byggt, det är helt enkelt logiskt. Att skruva en BMW är inte alls svårt, tänk bara så som man själv skulle ha byggt den och de flesta gånger så stämmer det ganska bra in. Samt även mina kriterier på en ordentlig bil passar mycket bra in på 7an. Stor, Stark och Bakhjulsdriven! =D |
|
|
Vid närmare eftertanke så blir det min nya sig. =D Stor, Stark och Bakhjulsdriven! |
|
| trucker - vill du förklara vad du använder alla dina bilar till? Är 93 en bra årgång? =) | |
| Den vackraste bil som fanns i min stad när jag var liten pojk var en ljusgrönmetallic 635:a. Min första blev en 325:a -87. Sen dess har det blivit fyra till. Har även haft andra märken, men alltid kommit HEM :) Har även ägt en 635:a, så min pojkdröm blev sann! | |
|
Var ute med "moppen" den 16:e November 1978 och fick syn på en fjordblå E9:a som stod hos en bilförsäljare , sen var man såld :) Köpte för övrigt en 3,0 Csi 10 år senare och hade den kvar fram till -02 .... |
|
| Pappa hade en ny E39 när det begav sig och den upplevde jag som alldeles underbar. Snabb och snygg. Tyst och komfortabel. Bör sägas att det var en 523iA =). Inte så värst snabb alltså. 4 år senare köpte jag min 540i som jag älskar innerligt. Trots att det är en 98:a så är den i nyskick. Hade dock gärna velat ha en Toledoblå istället för Aspensilver. | |
|
Första BMW:n jag kom i kontakt med var min klasskompis bonuspappas (Benny Andersson) M635:a som man fick åka med någon gång ibland. Vilken bil, fortfarande idag en av de snyggaste BMW som finns. I familjen avverkades det ett antal bilar men det råkade falla sig så att runt 18-årdagen och nya körkortet fanns det en M535 och det var ju inget vidare värst dåligt bil att åka runt med tillsammans med kompisarna och självklart senaste flickvännen. :-) Så sen den dagen har man väl alltid drömt om häftiga bilar i allmänhet men BMW i synnerhet. Efter det att man flyttade hemmifrån fick man klara sina bilaffärer på egen hand varför det dröjde ett tag innan man fick råd, eller kunde ta sig råd. Första egna BMW:n var en e39:a 530 -01 med M-paket. Och på den vägen är det, men jag har inte haft så många, dock prövat på desto fler. Och det ÄR något särskilt med BMW, så det kommer (förhoppningsvis) alltid att finnas en BMW i min närhet. Niklas Fransosen |
|
|
Ja hur ska man börja.... Farsan har alltid kört Volvo så man var lite volvo nörd tyckte att det var bra bil amazon och 240 gl-80..... Efter några olika bilmärken så blev det en ny saab 900 turbo -95. Men efter när de släppte importen fri 96 tror jag så importerade vi hem en 325-93 med 5 stegs automat, h-e vilken bil gick som tåget så efter det så var man fast. Har inte ångrat mig, men ibland undrar jag kommer jag alltid och köra Bmw? |
|
|
Ganska enkelt eftersom pappa nästan alltid kört och ägt BMW så blev man som grabb påverkad. Det blev ännu enklare när man fick börja övningsköra, volvo, saab, golf, mfl kändes bara plastiga och tråkiga. Bäst var att köra BMW pga motorkaraktären, prestandan, känslan samt hur lätt den var att köra, allt kändes så självklart och få bilar fick mina läppar att le. Jag vill påstå att BMW var betydligt mer överlägset på mitten av 80-talet, deras 6or var outstanding i förhållande till andra motorer och bilar. Tänker framförasllt på 528 och 535, fanns inte så många andra kombattanter att tala om i familje/standardbils segmentet. Turbo var inte så utbrett vilket förmodligen var en av orsakerna till BMW prestanda överlägsenhet som inte allt existerar idag!! |
|
|
Mitt intresse för BMW uppstod då jag började fundera varför alla snackade om BMW hela tiden. Fick allmäna uppfattningen av att BMW was the shit! Var det inte brudar som snackade om den där killen som kör BMW så var det mekpolare som pratade om starka motorer eller den vanliga lekmannen kanske som pratade om sin dröm att köra just det, en BMW. Så fort jag tagit körkort gick jag till våran BMW åf och bad att få provköra en BMW, vilken som helst. De "gav" mig en 3-serie touring och äntligen fick jag veta hur det kändes att köra en BMW. Körglädje! Sedan det allmäna intrycket att folk kikade lite extra då man kom i en BMW var ju trevligt. Det var en trevlig dag helt enkelt. Något år senare fick farsan för sig att köpa en BMW e39 och jag var med på provkörningen. Nu blev det inget köp men, jag var fast! Sedan har ju priserna gått ner på e39 till en för mig rimlig peng och då var det inget snack om saken. Är väldigt nöjd med min bil! //Marc |
|
| När jag tog körkort 1977 hade körskolan tre st. E21 som vi övningsbilar. Har alltid gillat BMW sedan dess men det blev aldrig av att jag köpte någon förrän vintern 2000. Varför vet jag i ärlighetens namn inte, men det var i alla fall inte den sista BMW:n i min ägo. | |
|
Annars kan man vända på frågan och undra, vad skulle man ha kunnat köra annars. Jag har tänkt på det många gånger, men de enda tilltalande alternativen kostar för mycket. Tyvärr har ju BMW ett väldigt starkt varumärke, vilket gör det möjligt att ta ut ett prispåslag som få andra tillverkare kan glädja sig åt. Rent krasst borde därför andra tillverkare kunna erbjuda likvärdiga produkter till ett lägre pris, men trots försök att hitta sådana har jag inte lyckats. Därför är jag efter 15 år fortfarande BMW-ägare. |
|
rsarits |
Den är bakhjulsdriven |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.