AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.177

Första riktiga turen i M5an

Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Idag fick vi någorlunda trevliga temperaturer här i Sollefteå/västernorrland med strålande solsken och 9+ så ja bestämde mig för att ta ut she beasten på en motorvägstur under förmiddagen då jag jobbade kvällskift denna dag.
Ingen trafik solen i ansiktet 1mil raksträcka torr asfalt lockade fram en något tyngre gasfot än normalt.
Ojoj herregud vilken upplevelse att sitta bakom ratten på denna mäktiga bil satt bara och garva i säkert en timme efteråt.
Nu köpte jag M5an i Nov så jag har aldrig haft möjlighet att testa henne förut och jag höll väll tillbaks någorlunda då det fortfarande inte är rätt säsong samt att det sitter dubbfritt på men det var helt klart en upplevelse utöver det vanliga.
Enda missnöjje jag har över denna bil är att hon är för stor för att klämmas in mellan mig och frugan i sängen.

St
37
StefanLKPG
M3-93
528i touring-99
Jag börjar med känna lite vårkänslor när snön håller på att gå bort.
Om bara mina nya fälgar kan komma snart så man får pyssla om henne lite; )
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Själv plockar jag inte ut mitt M-prydda "hjärtegull" föränn snön och all sand är borta!
Men jag längtar något så otroligt att få känna accet från den, jämfört med de bruksbilar jag under vinterhalvåret färdas med!
Ligger i hårdkörning i garaget för att få den klar till skiftet Mars/April f.n!

MVH Patrik
E24 ///Med prestanda

Länk
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Ska ta fram min i mitten på april.Vill inte att den ska få smuts på sig :)
Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Själv har jag inget tålamod :-)
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Det tar inte slut efter första resan, varje gång man sträcker ut musklerna på asfalten så har man ett smajl som inte kan tas bort på flera timmar :)

Man börjar bli sjukt sugen på ta ut pärlan nu....
Lars Jakobsson
Mortaz>>

"Enda missnöjje jag har över denna bil är att hon är för stor för att klämmas in mellan mig och frugan i sängen."

Det finns en lösning, ta med dig frugan in i baksätet istället, så slipper du känna att du lämnar nån utanför :P

Tog ut min en sväng idag med, längtar efter kompressorn dock, man vänjer sig lite för fort vid effekten...

Ställde på min bil igår.. kunde faan inte hålla mig längre! och det var inte helt fel att åter känna hur jäkla gött det är att köra m-bilar!
Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Lars , jag hade gjort det om hon tordas åka med mig men hon kliver inte inn i M5an håller sig till sin lilla clio hon :-)
NÅGRA BMW-FRÄLSTA HÄR ??? NÄ Nä NÄ inte här inte :)....

BMW FOR LIFE !!!
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Luftade M6:an igår och kände mig som den lyckligaste människan i universum. Höll igen lite men dom 507 fick jobba lite iaf. Snart kan den komma ut ur vintergarderoben.

Håll ut alla M- tokar våren kommer ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.