|
|
|
|---|---|
|
HEj ! I måndags när jag var ute å körde så steg tempen på rött dock utan att lampan tändes ! Jag fortsatte att köra för att se om mätaren skulle gå tillbaka till normal motortemp och det gjorde den men när den precis var vid normal temp igen så började det ryka under huven ! öppnade huven och konstaterade att det blivit en spricka i plastbehållaren där man fylle i kylarvatten ! Fyllde på glykol och körde hem typ 2 km ! När jag kom hem så tog jag bort kylaren och lagade den med epoxy lim ! När jag ändå hade kylaren borta så bytte jag termostat också för jag hade en ny liggandes ! igår satte jag tillbaka allt igen och skulle prova en sväng ! JAg kom typ 1 km innan tempmätaren börja vandra mot rött igen ! Vände och åkte hem ! När jag kom hem så såg jag att packningen mellan locket till termostaten och blocket på motorn inte höll tätt ! så ska köpa ny idag ! MEn det jag undrar är varför går tempen på rött ? nån som vet? /Fredrik | |
| Luktar det avgaser i tryckkärlet när du öppnar locket? Isf kan det vara toppackningen som har gått... | |
|
Är det din E36 som har bekymret? Kan vara vattenpumpen som gått sönder. Jag bytte min i somras, då det hände samma sak med den. Hela skovveln/rotorn var bara skit av, så inget vatten cirkulerade. Är ganska lätt att byta, iaf om du redan har lossat allt en gång tidigare, då du bytte termosaten. |
|
|
Luftade du kylaren ordentligt? |
|
|
Hej ! @exhonda Jo jag börjar funder om det inte är vattenpumpen som jävlas jag med ! Nån som vet nått typiskt symptom om vattenpumpen har gått sönder? @super-dan nej det luktar inge avgaser vad jag märkt iaf ! @wigge jo jag har luftat helasystemet flera gånger men det kan ju hända att det fortfarande finns luft kvar i systemet ! Tack för hjälpen alla ! /Fredrik |
|
|
Oj jag glömde skriva det är e36:an som jävlas ! /Fredrik |
|
|
Tror på pumpen, är ett vanligt prob på M50. Mvh/Micke |
|
|
tjena ! Det var pumprackarn som jävlades har bytt den nu så nu är allt okej igen =) Tack för hjälpen ! /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.