|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar när man beställer en ny bil hos bmw hur mycket kontant insats det är samt om dom enbart tar postväxel?`(volvo ex tar en mot viss del kontanter i sedlar. | |
|
Menar du kontant som i kontanter eller en "kontantinsats"? Kontantinsatsen är lagstadgad till minst 20% av köpesumman. Hur mycket kontanter firmorna tar skiljer från firma till firma. Säkrast är en postväxel och dessa tar alla firmor vad jag vet. Ring handlaren och fråga vetja. |
|
| jag måste lägga handpening på en bil jag beställer, det menar jag med kontantinsats..? Jo vet att postväxel är säkrast men om dom tar sedlar ox var min fråga? | |
|
Borde väl vara olika från säljare till säljare. Smartast är ju att fråga firman det berör för att få ett exakt svar?! Mvh //Peter |
|
| Jag har aldrig behövt hosta upp någon kontantinsats vid beställning, men det beror väl kanske på att min gamla bil alltid stått med som inbyte. Jag betalar med kort, enkelt och smidigt. | |
|
Om du köper ny bil hos BMW är det väl enklast att betala via bank? **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
| överförning tar längre tid, med postväxel tar du ut bilen samma dag. | |
|
Jag köper alltid mina bilar på visa kortet. Inga problem senast heller då de var en nybil. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kontantinsats kan man slippa om du kan skaka fram ett intyg på att du ska använda bilen i tjänsten också! Så har jag gjort på de senaste bilarna jag har köpt |
|
|
Hej, jag betalade ingen handpenning vid beställning av bilen, jag köpte också "rent", dvs att ÅF fick hela köpesumman - utan inbyte - direkt insatt på kontot när jag hämtade ut bilen. Om du köper på kredit hos BMW måste du betala 20% i kontantinsats när du hämtar ut bilen. Det finns dock bättre lån att få... /ElakaKatten |
|
| Banken fixar överföringen direkt om man så vill. Kan kräva lite övertalning i vissa fall. | |
|
Borde väl skriva allt i samma inlägg, men skriver fortare än jag tänker :) Ang. att behöva lägga handpenning. Vid beställning av ny bil skriver man ju på ett kontrakt för beställningen. Där binder man sig att betala en del av bilen - 10% tror jag - om man bryter beställningen. Alltså ska man inte behöva hosta upp någon betalning i förväg. |
|
| Jag har heller aldrig betalat handbenning vid beställning. | |
|
Inte jag heller. Post/Bankväxel brukar dom flesta bilhandlare föredra som betalning BMW CS #5139 |
|
|
Acey, J.L och Elakakatten: Vart tog ni ut era bilar någonstans? |
|
|
BMW Group Gbg Jag har även haft 2 st nya bilar av andra fabrikat än BMW, ingen handpenning där heller BMW CS #5139 |
|
|
Jag skulle aldrig betala en handpening på en ny bil!!!!!!!!!!! Jag har köpt två nya bilar och dom har aldrig frågat om några pengar, man går in i butiken och beställer sin bil sen väntar man på att den kommer. Den dagen man hämtar sin bil går man in på sin internet bank och för över pengarna. Sen åker du lycklig till bil firman och hämtar bilen! Varför ska bilfirman få ränta på dina pengar???????? Har man otur kan man få vänta på bilen i 6 mån eller mer. Pengarna är bättre att ha på banken eller i aktsier så länge. Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
| när jag köpte min betala jag ingen handpenning,vid uthämtningsdagen på bmw solna betala jag problemfritt med postväxel.. | |
| hehe okej tack för alla inlägg har börjat att tro att jag inte behöver lägga någon handpenning, det är vad jag trodde. Har aldrig beställt en ny bil som ej finns i lager. | |
|
bmw_patricia: Auto7H i Borås. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.