AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
848

Min 525i -03 går dåligt vid minus grader.

cy
15
cyberknutte
Ford Mustang GT 6MT -18
Volkswagen Multivan 2.0 TDI 180hk 4Motion DSG -12
Jag har en 525iAT 03:a som jag haft 1 månad. Det är min första BMW så jag har inte så bra koll den ännu. Det är dock så att jag tycker mig ana att den inte går helt klockrent när det är minus grader ute. Det märks redan vid ett par minus och verkar bli lite sämre ju kallare det blir. Det verkar också som att den drar onödigt mycket soppa. Ligger på ca 1,2L/mil trots att jag bara pendlar till jobbet med den och det är 4 mil enkel resa och snitthastigheten är ca 90km/h.

De få dagar som det varit plus grader sen jag köpte den så tycker jag att den verkar gå bättre. Detta kanske bara är inbillning från min sida men det skulle vara kul att få veta om det kan ligga någonting i det.

// Andreas
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
insugsmembranet kanke?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hur mår batteriet? Om du har en batteriladdare. Koppla på den på batteriet bak och låt det sitta över natten. Har du ingen, köp en på Clas Ohlsson av märket Ctek, t ex modell Safir och låt den ladda fullt. Brukar vara lösning på många fel...
Mvh
Asken
Hur batteriets tillstånd är borde väl inte påverka gången på motorn osv? Om han kan starta motorn utan större bekymmer borde inte batteriet vara problemet iaf.
cy
15
cyberknutte
Ford Mustang GT 6MT -18
Volkswagen Multivan 2.0 TDI 180hk 4Motion DSG -12
Batteriproblem tror inte jag heller på. Finns det någon typ av luftmängdsmätare eller liknande som kan strula på detta sätt? Eller det kanske bara är turbobilar som har luftmängdsmätare?

// Andreas
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
kolla vevhusventilationen,väldigt vanligt att dom beckar igen och fryser på dessa motorer.
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Det är kallt ute. Kallstarter när det är minus drar mycket mer soppa än när det är varmare ute. Du kan säkert räkna med att varje kallstart drar minst en liter soppa exta.

Wanna know how it feels to Die?
Touch my car, and you WILL find out!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.