|
|
|
|---|---|
|
Hur tror ni att 330ci (e46) klarar sig mot en 540ia respektive 540i man. upp till 200 km/h? Tror ni att det blir ganska jämt eller är det stor skillnad mellan bilarna? Kanske någon som testat redan? ///Bimmarkomanen | |
|
En e39 540 6v gör 0-200 på 24,2 sek. En 330 Ci gör det i bästa fall på 26 sek om jag inte missminner mig. Som exempel så tar en e90 330i med 258 hk 0-200 på 24 sek. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jämför man manuell mot manuell och automat mot automat så tror jag 540 vinner i båda fallen. Däremot så bör en manuell 330 kunna hävda sig mit en 540 automat. ___ //Ulf |
|
| 540 vinner i båda lägerna.men det är knappt ingen större skillnad 1.5sekund... | |
| Jag har haft 540ia 00 med 440nm och 286hk och jag kan säga att den drar en automat 330 ganska lätt i alla farter och en 330 manuell tog utan störe problem dock så startade vi från 100 och upått mot min kompis...både jag och han tyckte att 330 hade faktiskt inget att sätta emot vi trode den skulle hänga med bätrre men deet vissade sig inte vara så jämnt som vi trode och som det tiddningar framstår, det var mina erfarenheter iaf.. | |
| shit det var många felstavningar....;) | |
|
Ok, då hade man lite översikt iaf :) cado: jag syftade enbart på 0-200 tider men visst jag köper det. Så en 330man vs 540ia 0-200 kan lika gärna vara typ jämna då? ///Bimmarkomanen |
|
|
För att vara helt säker på att inte komma sist behöver man nog en av varje. :-) Carl |
|
|
Hehe jo d stämmer ju tyvärr.. tack för alla svar! ///Bimmarkomanen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.