AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.063

Kostnad för vindruta E38?

Jo
13
Johanvbg
730ia -95
Hade en liten spricka i nederkant av vindrutan som snabbt börja växa och dra sig mot synfältet så desperat som jag var så tog jag en nyckel och lyckades "banka" den i rätt rikting i stället, så nu är sprickan ända upp till taket. Det ser för jäkligt ut dessvärre och rutan måste bytas även om det inte är nån brådska för bes skull.

Då är frågan, nån som vet vad självrisken hos Länsförsäkringar är på vindruta E38 eller rättare sagt ungefär vad rutan kostar med byte för det är väl 35% av kostnaden som är självrisken har jag för mig?
ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Självrisken är 35%. Jag har Länsförsäkringar och fick betala 2140 kr i januari 2006, mao skulle min ruta ha kostat 6115 kr. Jag har inte regnsensor vilket troligtvis gör rutan dyrare.

alain
Hej Johanvbg
jag har bytt på min E38 för 4 månader sen och betala det 1700-: självrisk.
jag har regnsensor och helförsäkring på folksam.
sen, fick jag en räkning på 200-: som gör att om det skulle ända någonting med ruttan under 1 år, jag behöver inte betala någon självrisk.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Vad jag minns från mitt rutbyte för några årsedan så varierar priset beroende på rengsensor, tonad övre kant samt eluppvärmd nedre del där torkarna ligger an. Har för mig att uppvärmningen låg runt 2000:- i prispåslag.
ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Jag har både tonad överdel samt uppvärmmning för torkare och i mitt byte ingick självriskeliminering under ett år.

stma
Hej!
Rutan kostade 7.800 (utan regnsensor, dubbelglas) till min 750.
1800:- betalade jag med Salus ansvar.

//Steve
Jo
13
Johanvbg
730ia -95
Jag får tacka för alla svar! Även om priserna/självriskerna verkar variera en aning. Har tonad överdel men ingen regnsensor eller uppvärmning, men jag får väl höra mig lite för med några olika glasmästare vad de begär i pris för ruta inkl byte så kan jag räkna med att betala 35% av det priset.

Det är ju inte så mycket att göra helt enkelt, man får vara glad för att man kommer undan med drygt en tredjedel av vad rutan kostar. Inte illa, tänk om man hade såna förmåner när det gällde alla reparationer... ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.