AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
578

325XIA Touring värdering

Hej!

Behöver hjälp med att bedömma pris på en bil. Spec:
325XIA Touring
reg 2003-03
tillv. 2002-11
Sv-såld
1ägare
M-pkt II
Titansilvermetallic
s-o-v på alu-fälg - däck OK
14 000 mil
nybes ua (feb 07)
svart skinn - sportstolar
paddlar till automaten - kostade detta något extra vid nybilsköp ?
fd tjänstebil - resande tjänsteman
fullservad på BMW
allmänt gott skick med tanke på miltal

Vad tror ni att den kan vara värd att betala?

Mvh
K
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
den är inte helt vanlig med fyrhjulsdrift, och det är väl till och med tveksamt om det höjer värdet på dem. tex så ser de rätt knepiga ut med M-paket, eftersom de är högre än de tvåhjulsdrivna och har möjligen andra däcksdimensioner också.

jag skulle tippa på 175' kr, men jag är inte säker. färgkombinationen är helrätt, ok utrustning för att vara svensksåld (de flesta saknar skinn), men milen drar ner priset en del. på halva miltalet skulle den ligga runt 200'. generellt så tror jag den bilen är ganska attraktiv på marknaden, något som gör att priset kan gå upp en bit.

Mvh Johan
Tack för info. Visste ej att XI var högre än de övriga med sportchassi. Är det överhuvudtaget någon chassi förändringen i sådana fall jämfört med en icke M-utrustad bil?

Är också tveksam till fyrhjulsdriften, höjer väl bara bränsleförbrukningen.

Dessa "paddlar" som sitter på ratten trots att det är en vanlig automat, var det standard eller extra utrustning?

/K
Låter konstigt med paddlar på ratten och en vanlig automat, mig veterligen är det enbart SMG-lådorna som har paddlar på ratten. SMG är inte en "äkta" automatlåda utan i grund och botten en manuell låda som styrs med hydraulik. Extremt ovanligt på annat än M3.

// Erik
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
165-185kkr är spannet jag värderar denna till. Paddlarna är special eftermontering, det går att ordna såg jag något tips på en amerikansk BMWentusiast-site. 4hjulsdriften gör bilen mer lättsåld på vintern. Kör man normalt ökar förbrukningen ca 0.5-1dl/mil beroende på omständigheter. Gör ett fulltest av bilen på en bra verkstad och en helrekond, sedan ser den ut att vara värd 20kkr till.
Trevlig bil för övrigt!
Mvh
Asken
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Länk
Ett jämförelseobjekt kanske. Skumt miltal bara.

Göran

FWD - Nej tack!
Tack för alla svar.

Ska ta mig en till titt på den i helgen lite noggrannare så får vi se om det blir affär!

/K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.