|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad fick du ge för den bakre hållaren till stötfångaren? Har tänkt beställa en sådan till min bil och fotografera med skylten hängandes under hållaren. Det ska inte vara omöjligt att få små skyltar tycker jag. Mvh Henrik |
|
|
Z3kent, vad fick du ge för den bakre nummerskylthållaren? Jag tänkte beställa en sådan till min Z:a jag med. Mvh Henrik |
|
|
Hej. Såg korten på din bil i detta forumet SODA och måste bara säga att den är grymt fin. Är det den smala eller den breda baken på den och vad är det för märke på bågarna bakom stolarna? // Patrik |
|
|
Det är den baken som de flesta felaktigt kallar "smala" baken. Bilen är lika bred som den gamla 2,8:an bara att skärmarna har en lite annan dragning, design så att den ser lite smalare ut. Bågarna kommer från In.Pro. Mvh Henrik |
|
| Hej! Den bakre har jag ej köpt satt monterad från början, den har artnr: 51128398770 upp till 4/99, från 4/99 heter den 51128410904. Kostar runt 300kr gissar jag. Den är då grundmålad vill man lacka den i bilens färg så går det bra med. Har min inne på lack nu. Såg dina bågar ser fint ut, jag köpåte chromedesigns 60mm rostfritt stål, kände bara till dem kostade runt 6000 tror jag vad fick du ge för dina Soda? Lycka till med skylten. Mvh Kent. | |
|
Fick tag på mina på tyska Ebay, gav runt 3000:- tror jag. Ska ringa BMW och beställa en skylthållare. Mvh Henrik |
|
|
Hej igen! Då gjorde du ett klipp helt klart. Hoppas det går bra för dig med skyltletandet. Mvh Kent. |
|
|
Ringde BMW, de hade aldrig någonsin sålt en sådan skylthållare i Sverige, de skulle dock kolla upp om det gick att få tag på en via det Europeiska centrallagret. Artikeln fanns inte ens upplagd i deras system. Mvh Henrik |
|
|
Yes! BMW ringde nyss. Delen fanns att få tag i via centrallagret. Leveranstid cirka 7-10 dagar, pris 360:- så nu har man en japs-skylthållare för små skyltar på väg. Mvh Henrik |
|
|
Nu har jag fått hem nummerskylt hållaren och provmonterat den. Passar riktigt bra. Nu ska jag loss med bakre stötfångaren och lämna iväg den till lackeraren så han kan plasta ihop nummerskyltshållaren med stötfångaren och lacka alltihopa. Ska även ta bort fronten och passa in ett par kolfibersplitters samt lämna in fronten och lacka om den efter att jag fått alla hål för nummerskylthållaren igenlagda. Funderar även på om jag skall lämna in gälarna och låta dem spackla igen platsen för M-märket. Mvh Henrik |
|
|
Någon som är intresserad av en komplett mittkonsoll till en M-roadster med alla extra mätarna? Skall sälja min pga ändrade planer. Den är i svart och blått skinn. Säljer den för mindre än vad mätarna kostar. Mvh Henrik |
|
| Hej! Roligt du lyckades finna den o prisgissningen inte så fel. Jag gjort samma med min M-front lämnat in den o fått alla hål igenlagda lutar nog åt dubbelhäftande tape där, ev vid besiktning man sätter dit den stora plåten, jag tror inte de brysr sig ser de att det är en äkta skylt så borde det funka. Ska ja va lite pessimistisk så tror jag du får svårt att få ut en liten regskylt då bilen från början har lev med en stor skylt, bara önska dig lycka till. Mvh Kent. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.