AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.404

Modellbeteckning eller inte?

Sida 2 av 2
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Emblemet är det första som åker av. Vad skall jag med det på "min bak"? Jag vet ju vad jag kör, för tusan! :o)

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå
Man skulle kunna sammanfatta tråden med att det är en smaksak?;)

Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
highway star: förlåt att man försöker göra rolig - men det kanske inte är så kul som det värkar =)
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Utan, av de skäl som Mugge, Programmer, ElakaKatten och A Lind anfört.

Nu ska jag försöka sudda vissa oavsiktligt uppkomna mentala bilder av bilar som utsätts för hemska saker :)

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Marcus555: Det var rätt så roligt faktiskt ;O)
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Ta bort för guds skull!

Man ska sikta på att vara bra!
såg en svenskreggad m5 e34 med 520i-emblem på nürburgring för några år sedan. det tyckte jag var häftigt :)

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Klart snyggare utan modellbeteckning och nu när alla på jobbet kan beställa leasingbil så vill jag inte att kollegorna ska veta exakt vilken bil jag har beställt.
He
108
HenrikJakobsson
525iat -2002
740i hamann M7 -1995
man ska inte ha!

när man glider med 528 och nån volvo s60 kommer och kör om då får dom smaka på bmw! :)

de tänker ju abara att det är en gammal bmw
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Aldrig beteckning på en BMW av estetiska skäl och dessutom är det lättare att tvätta pärlan utan beteckning. Då det är så många som ändrar beteckning, avgasrör osv så det stämmer ju sällan ändå. Kul att sms:a ett bilnummer till vv och konstatera att ens hörsel fortfarande är god då nummerbeteckningen inte verka stämma överens med ljudet.
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Det beror på vad man kör, tycker att det assar bättre med beteckning på äldre bilar än nyare. Dvs utan från E39, E46 och framåt.
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Håller helt med Europa Meister.
Jag såg en betäckt e90 härom dagen och placeringen av beteckningen var INTE bra. Det är svårt att hitta en bra placering på den nya bilarna tack vare många svängda linjer. Mitt tips är att skippa den (om du inte tänkt beställa en M3:a förståss ;)

mvh Fredrik
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Visst, ser det inte bra ut med modellemblem/beteckning så är det bättre utan. Annars vill jag gärna veta vad det är för bil som blåste förbi med en j**la fart & det det får man bara gissa sig till utan rätt emblem. Själv har jag satt på modellemblem efteråt så andra vet vad man kör för åk (själv vet man ju). Några tilläggsemlem också, ///M-emblem före 540i-emblemet (för M-utrustad & M-chassi), ///Power-emblem (för effekt över 300hk) & Racing-emblem för karaktären hos den. Har ///M5-emlem fram i grillen, då enbart ///M för grillen inte fanns hos BMW (den är ju som en M5:a ändå).

Hade jag haft en 525i med standardutrusning hade jag nog struntat i emblemen ;-P

Min bimmer: Länk

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
man ska inte ha modellbeteckning det suger..
JP
156
JPB
728iA - 99
Har kvar mitt emblem (728i) av den enkla anledningen att jag har fått för mig att det kan vara en anledning, om än minimal, för biltjuvar mfl. att lämna bilen ifred. Min förhoppning är väl att man skall tänka "äh, en 728 är inte värd besväret att försöka sno". Jag vill alltså skylta med att det är en instegsmodell med minsta motorn.

Estetiskt tycker jag dock att det är snyggare utan emblem.
Inga modellbeteckningar.
Däremot har jag planer på att beställa en 335d till hösten men funderar då på att smälla dit ett 320d emblem och därmed slippa uppmärksamheten...
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
så lite märken som möjligt.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har haft både med och utan.

Det är snyggare utan, men nu orkar jag inte pilla bort det så det får vara.

Ett visst mått av fåfänga får oxå spela in, det är ju lite kul att visa ändå :-)

Niklas

Fransosen
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Fortfarande bara folk med icke speciella BMWs som inte vill ha modellbeteckning.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Sticker in med att på min bil - så ser det ganska bra ut med emblemet..

Hade inte embelemt på min 320, så jag står nog i båda lägren.

*håll till höger, eller gasa* Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.