|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena, tänkte kolla vad ni tycker om modelbetäckningar.. är det snyggt eller är det mer cleant utan. Hade tidigare en 318 E46, och den hade (tack o lov) inte någon modellbetäckning. Nu däremot har jag en 330 och tycker att det vore synd att ta bort betäckningen eftersom det är något man vill visa. Kanske roligt vid rödljus då folk tror de e en 320 eller nåt men annars är de ju lite flash med 330, allafall som 19 åring.. hehe aja, hur tycker ni andra? Mvh. Barabazz | |
|
Bort bort :) 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
Bort! "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
betäckningar bakifrån... inte alls clean, ganska dirty faktiskt ;) skämt åsido när jag var 20 hade jag 316 (utan i dvs förgasare) som beteckning på min e30 325. var rätt koolt när man gled förbi och folket hörde ljudet av sexan och sedan skulle kolla om det var 320 eller 325 molle |
|
|
Beror på: Köper du bilen för att andra ska se vad du kör, så ska du givetvis ha kvar modellbeteckningen. Köper du däremot bilen för att det är just den bilmodell du vill ha, finns det ingen anledning till att ha på någon modellbeteckning. Själv föredrar jag utan! |
|
|
Den enda BMW jag köpt som har haft modellbeteckning var min 320d och den tog jag bort ganska fort. Det är snyggare utan och också lättare när man tvättar. En 320d är ju inte så svår att identifiera för dom som kan och övriga kan väl få leva i ovisshet. ___ //Ulf |
|
|
Modellbeteckning går bort! Inte så mycket för att dölja bilens identitet som för att det är mer cleant och som Ulf Programmer skriver lättare att hålla rent. Jag är allergisk mot alla typer av dekaler på bilar. /ElakaKatten |
|
| Instämmer i kören. På BMW är det nog nästan alltid snyggare utan. Sen tycker jag inte att man skall skämmas för att man har en 318. Skämmas skall man göra när man försöker pimpa bilen för att folk skall tror att den är något den inte är =) | |
|
Jag var i samma kval.. HÅller 100% med att det är snyggare utan, men hade ändå något behov inom mig att skilja ut 545an mot en t ex 520 så det blev modellbeteckning tillslut ändå.. :) |
|
|
Jag hade klämt dit 316i på den helt klart... Mvh. Leffo |
|
|
tog utan på min... tycker att det är klart snyggare utan på en kombi/halvkombi, men på en coupé eller sedan spelar det mindre roll... Men jag erkänner - hade jag varit i prichardssons sits så hade jag smällt dit en betäckning oavsett kaross... |
|
| Jo som tidigare skrivit, har man något speciellt så vill man kanske visa det. | |
| Marcus555 m.fl. Det heter beteckning för guds skull. Betäckta blir kreatur och inte bilar (hoppas jag sannerligen). | |
| Highway Star: Ska du döda det roligaste med tråden !? | |
|
Jag hade modellbeteckning på min förra bil. Min nya ögonsten är utan beteckning, men jag tycker att 330Ci är en ganska läcker beteckning, så jag ska klistra på en:) |
|
| Jag har alltid plockat bort emblemen på mina bilar för att det ser renare ut, men på M5'an så tog det emot... emblemet hör hemma på luckan på något sätt :) | |
|
Jag ville visa att jag inte hade en M-stylad 325:a när jag hade en M3 cabbe och satte dit emblemet - det tog bara en natt; så hade någon ristat dit "M3 BÖG" på bakluckan med tre decimeter höga bokstäver... :( Jag är ju hetero - förstår inte??? :) |
|
|
Sani: Fy f***n säger jag bara!! Lever vi verkligen med sådana människor? Man skulle uppfunnit någon typ av elektrisk spänning som leder genom hela bilen när den är Låst. Så fort man vidrör bilen med hand eller nyckel så får de sig en omgång! Min bror hade en Mustang en gång i tiden, hans emblem i grillen blev stulet flera gånger. Han tröttnade till sist och limmade fast bitar av rakblad på baksidan av emblemet. En morgon var där blodfläckar på rillen, däefter fick han ha den i fred:) |
|
|
Jo, det vill man ju göra...men så läser man om bilägare som blir stämda av tjuvarna pga dylikt - och får betala skadestånd till svinen! Men till ämnet: Jag tycker m.a.o. att ja, BaraBazz, var osvensk och sätt dit emblemet! Det har du förtjänat :) |
|
| Sani: Emblemen sitter på, har aldrig varit bortmonterade. | |
| ...o så har jag inget emot att betäcka modeller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.