|
|
|
|---|---|
|
snart dax att plocka fram pärlan ur garaget gör lite bromsservice och upptäcker till min fasa att nedersta varvet på bakre fjädern gått av. Ringer Bmw dom vill ha 1990 kr per bakfjäder! tycker det är lite saftigt undrar vart man kan köpa fjädrar som passar och som inte sänker mer än 15mm (tycker bilen är låg som den är) Alla tips mottages tacksamt! | |
|
Priset på m-tech fjädrarna är per par på BMW. Tror inte det finns någon sänkningssats som bara sänker 15mm. _______ //Niklas |
|
| Jag har H&R 40/15 (fram/bak) och är mycket nöjd. Priset är drygt 2000 kr för en uppsättning, men de sänker något mer än utlovat. | |
|
Jag hittade samma överraskning i höstas (trasig fjäder). Tyckte också att m-chassie fjädrarna var dyra (1990kr/paret). så köpte en annan sänkningssats för 1800kr (4st fjädrar). Dessa skulle sänka 15 bak och 40 fram, men sänkte väl ca 60-70mm bak, så det tog i farthinder och dyligt. MYCKET irriterande (och inte alls snyggt) och dem ville inte åtgärda detta. Så åkte på att köpa m-chassie iaf och det blir riktigt bra. Så köp orginal eller märkesfjädrar så du slipper massa problem, annars så slutar det antagligen bara med större utgifter. |
|
|
Ok orginal verkar ju bäst beställde tyvärr imorse ett fjäderkitt ifrån en svensk tillverkare KILEN fjädrar som flera jag pratat med rekomenderat varmt. Blir jag också missnöjd med detta så kan vi ju iallafall komma överens om att det inte finns några genvägar...... Kan ångra mig angående köpet, fjädrarna kommer till europeiska bildelar på måndag har en lös org bakfjäder med mig för att jämföra jag kan ju dra mig ur fortfarande. Hur hade ni gjort skitit i Kilen fjädrar och köpt org el? |
|
| Glömde nämna att dom utlovar 30 mm fram och 15mm bak. | |
| Pris? H&R 40/15 till din bil kostar 1983kr hos Sandtler och då får du garanterat bra fjädrar. | |
| fick betala 1800 riksdaler för Kilen fjädrar | |
|
Det är ingen större idé att ta med dig dina gamla och jämför, då dem nya fjädrarna sätter sig efter 2-10mil. Så det skiljer iaf 15-20mm innan dem får sätta sig lite,, så bli inte förvånad/upprörd när du firar ner bilen och den är väldigt hög! Bilen kommer ner lite under dem kommande milen. H&R för 2000kr lät billigt! Jag letade lite efter dem, men hittade bara för mer än 2500kr! Låter som man letade på fel ställen då! |
|
| Exakt typ 2600kkr, 2595kr är det priset jag alltid får upp när jag letar och ringer angående HR fjädrar!! | |
|
kilen fjädrar på mekonomen för 800kr st med lite verkstads rabbat då men dom va klart prisvärda zacke |
|
|
Har monterat bakfjädrarna nu bilen är lite högre bak än innan hoppas den sätter sig lite. Kilen fjädrarna var även lika grova hela vägen vilket borde göra dem lite hårdare + att de förhoppningsvis inte går sönder! Hittils är jag nöjd, billigare än orginal + att man fick framfjädrar på köpet sänker ju 30 mm fram så det kan nog bli perfekt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.