|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Körde på skoj en fullständig DIS. - cyl 1-6 ... 63 momentomvandlarkoppling inte identifierat sedan 1 start Sannolikt kortvarigt fel 1880 rpm 1.35 ms - gaspjällsignal gaspedalläge pin 7 och 9 SG vid EML pin 32 på SG. Avbrott eller kortslutning till B- (Detta meddelande har jag fått tidigare också) -gong-gong sporadiskt fel. (Helt rätt av DIS ty jag har plockat med den då den gamla lade av) - vid förardörren har ogiltiga signaler identifierats vid aktivering/avaktivering av DWA. 4 ggr - dito passagerardörr. 1 ggr - infrasystemets låssignaler har identifierats som bagagelucka. 1 ggr defekta. 1 ggr (Detta med låssysystemet kommer sig av att jag ryckte samtliga säkringar under baksätet i jakten på strömtjuv ... tills ... Johan tror jag det var ... som tipsade om att den ju går ner i sleep-mode efter 30 sek) Sedan har vi Airbagen. Säkert vet ni det men om man först lossar batteriet och sedan tar loss Airbagen ... mekar med ratten ... sätter tillbaka och ansluter Airbagen ... ansluter batteriet --- så kommer inte Airbag-lampan att börja blinka. Jag lärde mig detta nu vilket kommer att spara mig ett antal DIS-kostnader framgent. Nu är den i toppskick kan man säga. Nybes och nyreggad med krok och ny-DIS:ad ... ... men baksulorna börjar krokna litet. (När tidigast får man skruva på BBS´:en igen ???) MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.