|
|
|
|---|---|
| Har problem med ett skumt elfel på min 325:a. Varsel-ljuset (tror jag det är?) på vänster sida, som sitter i samma reflektor som helljuset, lyser svagt hela tiden även fast helljuset och varselljuset inte är på. Har även problem med att halvljuset på höger sida har dött, upptäckte att kontakten hade bränts sönder så att den från att ha varit gul nu är helt svart. Tidigare gick det att slå lite lätt på glaset eller jucka i kontakten för att få igång den igen. Men igår när jag sprejade 5-56 på kontakten så dog lampan helt. Upptäckte då att lampan hade gått sönder. Köpte mig en ny lampa men nu vill den inte alls lysa även fast lampan är hel, hur mycket jag bankar och juckar. Byte kontakt men det hjälpte inte heller. Så jag undrar vad det kan vara för fel? Har upplevt konstiga elfel på bilen tidigare, men det har aldrig varit stora saker. Men att jag inte får igång halvljuset är ju ett ganska stort fel. Ska besikta bilen om några dagar så jag måste få till det innan dess. | |
| ,,,antar du har kollat säkringen? För den bör ju gått sönder om kabeln har brunnit. | |
| Alla säkringar ser hela ut, men jag har inte mätt dem. Kan ju hända att någon är trasig fast det inte syns. Har dock inte en summer så jag kan testa. | |
|
Testade helt enkelt byta alla säkringar som går till alla lampor. Lite jobbigt att läsa när allt stod på tyska. Visade sig att en faktiskt var trasig, men det är väldigt svårt att se. Nu återstår bara problemet med att den där andra lampan som sitter i samma reflektor lyser hela tiden. Någon som kan ha en aning om hur det är möjligt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.