AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.075

Söker kopplingsschema till E39 med 16:9 Navi.

MR
8
MR COOL
523i touring -oo
Har en e39 touring -oo, som har orginal navi uppgraderad till 16:9 samt mk3 samt text tv.

Jag söker ett elschema . Har köpt en dvd spelare samt en tv free kabel, men hade tänkt fixa in ljudet i stereo igenom TAPE ingången på radion. Vill därför få tag i ett elschema samt tacksamt mottaga lite tips,

Behöver helst ett komplett elschema eftersom jag skall även montera multiratt och farthållare samt telefon

PS Har fått tag i en kabelhärva som är "full" men kan endast plocka ut kablar separat då denna legat i vatten och luktar mkt illa när den blir varm .DS

Hoppas någon klurig själ kan hjälpa mig MVH RICKARD.

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Jag kan hjälpa dig bitvis, men enklast är om du skaffar en WDS & EBA CD där allt du behöver finns med.

/Andy
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Kolla på: Länk
mr
13
mrdeman
330ci m-pkt -02
beolink

Var finns denna cd ?

/mrdeman

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Kolla med "Bianca" här på autopower.
Har för mig att han kan sånt.

/Andy
MR
8
MR COOL
523i touring -oo
Det skall finnas en verkstadshandbok på engelska till e39 Tror den har blå pärm någon som har den eller vet vilken jag menar och om ni har den finns där ett hederligt kopplingsschema uppritat?

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Vit kontakt till videoModulen/TVmodulen:
Pin Beläggning
4 Audio in +
5 Audio in -
6 Video in +
15 Video in -
1 Audio ut +
10 Audio ut -
2 Video ut +
11 Video ut -

Lycka till!

/Andy
MR
8
MR COOL
523i touring -oo
TACK ANDY FÖR PIN BESKRIVNINGEN!

Har varit inne och kollat lite på olika inlägg, Har lite funderingar ang bla, backkamera .
Om jag kopplar in dvd på pin 6 och 15, kan man då samtidigt ha backkamera kopplat på pin 13 o 14 och i så fall bryter backkameran dvdn om jag kopplar den över ett relä på backljuset.

VAD MENAS MED OVERLAY FUNKTIONEN? Och kanske en dum fråga, men vad menas med en lång tryckning på klockfunktionen????

Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Har enbart studerat orginal BMW backkamera och med den så bryts bilden vid backning. Borde väl inte vara några problem att åstadkomma samma sak med en billigare kamera.

Om man lyssnar på en källa typ band, aux eller cdväxlare och har videoutgången på källan kopplad till tv-modulens videoingång, så kan man med en lång tryckning på klockan lägga på bilden oavsett vilket bild/nav läge man befinner sig i. Mao så får man stereoljud i motsats till om man bara använder videomodulens ljudingång som är mono.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.