AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.037

e21 6cyl med förgasare

32
12
320/6
e21 320/6 förgasare!1981
köpte en e21 320 6cyl med förgasarmotor i somras...kollade runt på lite e21,och insåg det var inte bara att välja och vraka...så jag hittade denna bil,och kunde inte motstå..denna med 6:a med förgasare är inte "normal" tydligen....den är köpt av en svensk som bodde/köpte den utomlands 1981 och tog den till sverige 1983..ska genast erkänna,skulle ju ha en insprutare,men såhär kan det gå..man märker ju när man ska ha delar och man ska söka i register,den är ju varken det ena eller det andra.och nu har jag dessutom lite förgasartrubbel,den går inte riktigt rent,och dör vid fullt gaspådrag och bluddrar lite....finns det folk som kan annat än insprutningar numera?sitter en solex 4a1 på den,så ska man försöka gå igenom allt,eller vad kunde man tänka sig som ersättningsförgasare?men vill ju ha min pojkdröm,ville ju ha en e21 när jag var 14-15,så nu kan man man ju inte ge sig...har bara gått 15500mil och går att rädda,men jobb blir det ju förstås.

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Den är värd all kärlek den kan få, har själv en E21-323-82.
Din bil såldes aldrig ny i Sverige, jag kan rekomendera en tysk bok
skriven av Dieter Korp som behandlar alla E21or med 6or, de heter
Jetzt hilfe ich mir selbst.

JAg har den och den är bra, kanske finns det uppgifter om ditt förgasarstrul, minns att det finns bilder på isärplockade sådana till den bilen i den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.