|
|
|
|---|---|
| Jaha då åker vi igen. Utan mätare... Det är det som är så kul med den här bilen att när man väl löst ett bekymmer så står det tusen åter... Efter att jag fått igång EML-lampan med hjälp av er här på forumet så har nämligen instrumentet bestämt sig för att inte vara med längre. Följande funktioner fattas nu. Varvräknare, hastighetsmätare, tankmätare, oljetrycksmätare samt laddningsmätare och troligen inte tempmätaren. ASC:n går inte heller att koppla ur. EML-lampan däremot lyser som en klar stjärna i 3 sekunder när man vrider nyckeln till läge 2. Bilen går bra nu men det här är ju smått irriterande. Jag ska börja med ikväll att kolla alla säkringar, sedan river jag ur instrumentet igen. Ska inhandla någon form av elektronikrengöring eller kontaktspray och behandla kontakterna på baksidan av mätarhuset. Men ASC:n... Är den verkligen beroende av instrumentet??? Det är väl i och för sig inte mera otänkbart än att bilen går in i nödprogrammet för att en diod i hastighetsmätarhuset vägrar lysa... | |
| Sådärja! Lite kärleksfull omvårdnad så kom den igång. Det enda jag inte provade i kväll var om ASC:n kom fungerade igen. Jag ska lufta bromsarna i morgon och sedan ska jag testa ordentligt. | |
|
Var det glappkontakt? /Mats J |
|
| Litte glappa kontaktdon i kombination med oxid eller nåt. Det var bara att rycka kontakterna och rengöra så fungerade det igen. Men jag blev lite orolig en stund... ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.