|
|
|
|---|---|
|
Länk | |
|
Kör som en man är inte ursäkt att bete sig som en kvinna, nån ordning får det väl ändå vara..... Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja vette sjutton, det är vi män som är diskriminerade. För några år sedan flyttade vi över vår MB på min sambo, vi bor i samma hus, har lika många skadefria år dvs indentiska försäkringsvillkor.förutom könet. Konsterade då att premien sjönk med 800 kr på ett år. Ringde och frågade, så är det !! kvinnor har lägre försäkringpremier för att dom inte kör så mycket och orsakar minder skador fick jag till svar. Klart diskriminerande mot oss män :) Och kan bara instämma med Asken för övrigt :) |
|
Min föredetta sambo som är utan körkort, hade lägre premie hos folksam än mig som har 9 skadefria. Bara att skriva över bilen på henne... lägre premie och ingen bonus som kunde gå förlorad. Dessutom helt lagligt enligt folksam själva ur skenförsäkringssynpunkt. |
|
kilroy |
Formellt sett har säkert försäkringsbolaget rätt. Att försöka driva ärendet till diskrimineringsombudsmannen är troligen meningslöst. Vad "Carina" möjligtvis kan hoppas på är att försäkringsbolaget ser till de speciella omständigheter som gäller "henne"...vilket inte heller är speciellt troligt. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
| Passa sig skriva över saker på era sambos ;) | |
|
kilroy> Helt säkert rätt, men dom där citationsteckena stör mig. Onödigt. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Med tanke på att personer i sig som byter kön inte betalar något för bytet ska han enbart vara glad och knipa. | |
|
Enligt en FB-handläggare jag pratade med för något år sedan så sa han att när man väl kommit en bit över de 30 så har kvinnor alltid högre premier än män om övriga förutsättningar är lika. Jag hörde också den "drabbade" på radion och tycker han är ute och cyklar. Försäkringsbolagen sätter sina premier utfrån statistik på ett stort parametrar och han/hon väljer att frivilligt ändra på någon av dessa parametrar så får man ju acceptera det som gäller. Försäkringar bygger ju på att alla är med och delar kostnaderan för de som drabbas och väljer man att tillhöra en grupp som (enligt statistiken) drabbas oftare så får man ju ta detta. Tror inte att han/hon hade klagat om premien hade sänkts. Finns massor av kvinnor som är utbildade trafiklärare och som säkert kör jättebra men dom får ju inte lägre premie för det... ___ //Ulf |
|
|
Hade aftonbladet tagit upp det om Carina fortfarande varit Man?1200 kr i höjning får ju 10000 tusentals personer per år av SÄMRE anledningar än ett så uppenbart som byte av Kvinna till Man!! Höjningen kanske kommit ändå?! Nytt person nr ny trafikbonus att jobba upp? Efter en sån här artikel kan jag inte köpa Aftonbladet på 2 veckor.... Mpower |
|
| För vår del är det billigare om bilarna står på mig än på min bättre kvinnliga hälft. 30+ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.