|
|
|
|---|---|
|
men många mil.... Tjena alla här. Vad tror Ni om min strikt orginala M3 GT som gått 21000mil? 2ägare innan mig, sedan har jag haft den 7år. Fjädring, bromsar och däck (o vindruta) är bytt på senare tid. Fjädring dock uppgraderad till Koni Gewindefahrwerk. Lack är orginal och då också ganska blästrad i fronten. Resten är väldigt fin och fräsch. Tvättad, vaxad och pussad regelbundet. Förvarad i garage i min ägo och endast vinterkörd de första 2 åren 95-97. Invändigt också fin. Bara jag som åkt i den. Inga djur eller barn.... Lite vanosrassel precis innan oljetryck kommer helt upp men annars inga missljud eller vibrationer. Ryker inget, läcker inte ock förbrukar ingen olja. Bra avgasvärden och helt normal bensinförbrukning. Går fint i motor och drivlina. Hur mycket kan jag begära för den utan att skämmas? Jag hämtar min andra entusiastbil i morgon och har ingen panik att sälja GT (tack för dubbelgarage!). Jag drar mig för att sätta ut annons. Kommer jag att få hyfsat betalt för bilen? Eller skall jag konservera den och plocka fram den igen om 10-20år? Här kan man se bilen (dock är avgas bytt tillbaka mot orginal!): Länk | |
|
Ser superfin ut, men...... miltalet kan nog göra att det är svårt att få över 100.000 kr för den. Kidsen som köper m3 förstår nog inte vad det är för bil och köper hellre en 3.2a samtidigt som dom som förstår vad det är för bil hellre köper en med färre mil. Är jag negativ om jag säger 90.000 kr? Mr C |
|
Gemini__ |
Ser riktigt fin ut, har du möjlighet tycker jag du ska ha kvar den. Mvh: Thomas |
|
Hej Kris. Du får gärna sälja fälgarna till mig :D Bilen ser väldigt söt ut! Jag har själv en likadan. Mvh; Christofer |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ha den kvar! Då har du nått att varva med, om du tröttnar på den nya bilen! ;-) |
|
Håller med Mr C, spontant gissar jag på mellan 90-110kkr för den i slutpris (OBS ej annonspris). Egentligen är det synd eftersom detta verkligen är ett collectors item. Men det verkar som att målgruppen för E36 inte låter sig appeleras av GT:n. Var det inte någon på forumet som köpte en för drygt 100kkr hos en handlare i Klågerup (Michaels bilar) för något år sedan? Den hade rullat mindre än denna men jag är osäker på skicket på just den bilen. Kanske prova med 120kkr och testa responsen. Får du den inte såld så är det bara att behålla den. Personligen hade jag behållt den eftersom den tenderar bli mer speciell ju längre tiden går. |
|
|
Åhhh, ni bekräftar ju mina värsta farhågor. Den är ju fin bilen och inte alls någon dum bil att behålla egentligen.... Pappa köpte en MG Midget i början på 70talet. 1978 ställde han av den och har stått avställd sedan dess. 30år senare är man ganska glad att han inte sålde den för ngr tusenlappar. Kommer det bli samma med GT'n? Mr C: Jag håller med om resonemang "kidsen vs insatta" Gemini: Kanske bygga ut till trippelgarage. Laths: Jag vet att fälgarna är eftertraktade (av vissa) men det blir lite konstigt när de utgör 10% av bilens totala värde. Kanske sälja fälg iallafall... M635: Du har rätt. Den tröttnar man aldrig på att varva. Kan vara bra att ha i reserv. Den "nya" 3.6 liters boxer 6an är inte lika varvvillig men ack vilken skönsång. Kristoffer: "Rafko" har den. Jag har inte synat den men såg fin ut i Klågerup och ser fortfarande fräsch ut. Tror den har gått 19'. Var nyligen på Blocket för 129' eller 159' med LeMans och lite annat godis. Vet ej vad den gick för. Ge gärna fler åsikter. 115' skrev jag till en kille som verkade intresserad väldigt nyligen men då blev det tyst. Kanske är det för högt. Men 90', nja då får den nog stå kvar. |
|
|
kris: Jag tycker du är helt rätt på det, får du den inte såld för ett pris som du själv kan acceptera hade jag behållt den. Jag har svårt att tro att just M3 GT kan sjunka så väldigt mycket mer i pris.. Som jämförelse verkar prisbilden för välskötta M3 3.0 i originalskick ha stabiliserats de senaste åren där de fina bilarna har börjat hitta hem till entusiaster. |
|
|
Som andra har sagt, behåll den om du kan. Skulle vara intresserad själv om det inte vore för min boxer, en 3.4 dock. Just GT'n vore kul att ha. Mr C |
|
|
Kris; Jag köpte min för 112 laxar i en laxask. Då har min bil bara gått 12.000 mil och är i kanonfint skick. Så där har du ett rätt bra riktpris. För en långmilare så får du nog gå ner betydligt i pris skulle jag tänka mig... Ingen som direkt "vill ta i den" med risk för ras osv. Men det är ju bara vad folk tror. Men hade jag varit dig så hade jag behållt den. Det ska jag göra!!! Mvh; Christofer |
|
| 112 låter lågt snarare än ett bra riktpris tycker jag. Det är mindre än ett år sedan den annonserades för 150' (vet iofs inte vad den blev såld för då). Jag får se vad som händer. "Tyvärr" känns 911 roligare än GT'n just nu och touringen är sur för att den får stå ute. Kanske sätts den ut på annons iallafall. | |
|
Kris; Så om jag höjer priset så hade du tyckt det varit ett bra riktpris? Ett riktpris om du inte förstått det är ett genomsnitt på efterfrågan och tillgång. Du har en långmilare som inte kanske så många är sugna att lägga vantarna på tack vare de är rädda för rasrisk och annat. Men sen handlar allt också om att hitta rätt köpare då spelar riktpris ingen roll. Mvh; Christofer |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Känner till 6st anledningar till varför man säljer en bil som entusiast!! Antingen har den blivit "tråkig" och den nya tar all uppmärksamhet! Eller man har inte råd att ha den kvar,då man har en ny fin bil att åka i ändå! Eller att man inte gillar den längre....dvs den är snart slut och kostar mer än det smakar! Eller, det finns inte plats för fler än en st roliga fordon,dvs garage eller ekonomiskt utrymme. Elller, familjen (tanten) gnäller! Elller slutligen!!! Separationsångest!!! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
Men den sista är ju i och för sig varför man inte säljer>!! MVH Patrik E24 ///Med prestanda Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.