|
|
|
|---|---|
|
Känner någon till företag i Sverige som säljer detta någotsånär förmånligt. Via eniro.se får man bara någar länkar + vad det kunde kosta. I Finland kostar X-pipen 430 Euro, och jag tycker det är ganska saftigt pris för "två järnrör som är ihopsvetsade". Tror att de skulle låta bar med mina Kellener slutdämpare ;-) | |
| En jänkemek borde kunna ordna det till ett bättre pris. | |
|
Länk Annars har du ett där =) |
|
| Undrar också var jag kan få tag i superprint x-pipe till m5 e39, eller motsvarande, helst i sverige. | |
| Mekonomen är återförsäljare av supersprint. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Bildelsimporten i Uppsala säljer Supersprint och är bra att ha att göra med. ///MVH Hasso Länk |
| jag har supersprint xpipe och eisenmann supersound ljuddämpare på min bil grymt ljud. xpipen är gjord i rostfritt stål och perfekt passform men att priset är högt kan jag ju hålla med om mvh bengtmek. www forza.se säljer dom. | |
|
Jag byggde eget med rostfria rör från Mekonomen för under tusenlappen. Tillsammans med original dämparna bak fick jag ett underbart muller utan överdrift. Lite bilder från operationen: Länk |
|
fredde 7 |
Tozzy: kul med bilder!!! mera sånt. kul att ngn vågar sätta vinkelslipen i sin ögonsten;) |
| Det var inget lätt beslut att sätta sågen i pärlan men efter första snittet var det bara att fortsätta :) | |
|
Tozzy: Mkt intressant. Vill oxå ha mer ljud och har blivit smått galen av att lyssna på ljudklipp på Utube. Hur låter det? Mycket resonansljud? Bjuder gärna på fika för en lyssningssession senare i vår... /Rolf |
|
|
Rolf: Inget extra resonansljud vad jag märkt, den största skillnaden är när man segdrar på låga varv det låter mycket "basigare". När man drar ur på växlarna så låter den mer "metallisk"? = racigare :) 4'e April ställer jag på och då är jag nog rätt sugen på att åka en sväng :) Påmin mig då så kan vi hitta på nån liten miniträff. |
|
|
Tja! Har redan ett Eisenman supersound på min bil, tror ni det blir för mycket med en x-pipe då? Bilen väcker ju redan halva stan när man ger på:) Man lever bara en gång! Länk |
|
|
Lånar tråden. Är det möjligt att besikta en m5 e39a med supersprint x-pipe/eisenmann slutburkar? Någon som vet? Mvh |
|
| Jag kommer montera smådämpare på min SS X-pipe - trycker det blev lite väl bullrigt med SS racedämpare och xpipen, klart tveksamt om det går att besikta. | |
| Ingen som har erfarenhet av besiktning m5 e39 med x-pipe/raceslutdämpare?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.