|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada!! Har fått höra att det finns ett chip till 540 som ska ge kring 315 hk å sänka bränslekonsumtionen....är dock inte missnöjd med denna, 1.2 bl körning är det nog inte många V8 med 286 hk som klarar.....men skulle va intressant att veta lite mer om detta å vad det kostar!! Några kusar till med lägre förbrukning skulle ju inte skada :D !! Äger en 540 -01 M.v.h | |
|
315hk kan du glömma med ett chip. 300hk är rimligt. Det enda som görs vid chippningen (eller programeringen som det egentligen handlar om i detta fallet) är att tändkurvan höjs en aning vilket ger lite mer effekt och något lägre förbrukning. Kika på Länk min bil är chippad där och jag är helnöjd med resultatet! ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Finns det någon här på forumet som har bänkat sin bil före och efter chippning? Det skulle vara intressant att se vad det verkligen ger för effekt med chippning. | |
|
Väljer du Unichip som anpassas efter just din bil kan du vinna lite mer och då får du även före/efter resultat på papper. Kostar ~5000:- |
|
|
vet inte om min bil är chipad lr mappad,låter kanske konstigt men de finns inga kvitton just på detta då de gjordes i tyskland innan bilen plockades hit. Förövrigt är org avgasystem utbytt o även kattarna. Bilen är bänkad till 314 hk i motorn o 474 nm ist för 286 o 440 nm. Så nog ger de lite allt :) Går klart bättre änn en org 540 med 286 hk de märks! Skulle vilja haft en uppdatering på lådan om de nu går??.... |
|
| Min 540i, -98, har 300 hk med chip. Man kan inte förvänta sig en avsevärd skillnad, men visst märker man att bilen drar jämnare och är något kvickare. Bränsleförbrukningen har väl minskat med 2-4 cl/milen så efter 7-8 år har det betalat sig :). Men å andra sidan får man lite roligare bilåkning under 7-8 år. | |
|
Judge: Vad har du märkt för skillnad på innanoch efter? Funderar på att göra det på min 540 iAT 2003. Mvh Haxx |
|
|
Jag har samma upplevelser av chippningen som MLindqvist. Dock så verkar det som att min förbrukning har sjunkit något mer än 4cl/mil. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.