AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.351

Rails eller ej?

Tu
17
Turbo M3
M3 turbo-93 1000+hästars
BMW 530d TOURING
Går i tankarna att beställa en 530d touring med bla.Mpaket men då är frågan ska man ha rails eller inte,
vad tycker ni?
jag tror att den skulle se lägre o fetare ut utan
328
mården
G26 i4M50 -23
E92 325xi -08
Jag tog rails på min touring.

Orsaken till det är att jag åker till fjällen och det ger att jag måste kunna ta med mig skidor odyl. För detta har jag en takbox och det är enklare att montera det på en bil med rails än ett fast räcke (Vill kunna justera takboxen i "rätt" läge till bakluckan).

Tycker heller inte att det är "fult" med rails.

Mården.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
vet man att man inte kommer ha någon nytta med rails,till fjällen osv..så finns det takräcken o sätta dit om man nu skulle behöva det.håller med att bilen ser fetare utan.men fult är det ju inte heller...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Snyggare utan, ingen anledning att ha medar på taket bara för man ska till fjällen :) Finns som sagt lasträcken som funkar, och lite bränslebesparande kanske det är också utan.

///MVH Hasso
Länk
Tu
17
Turbo M3
M3 turbo-93 1000+hästars
BMW 530d TOURING
Nä det blir nog inte många gånger jag behöver takbox eller liknande,så det är mest estetiskt jag tänker.
Vet inte hur vi skulle klarat oss utan rails på semestern i somras :) Länk

Mvh
/Janne
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Skippa railsen, mycket fetare utan. Lite ovanligt dessutom, får en känska av att folk slentrianmässigt beställer Advantage med rails. Bonus; det är mycket lättare att tvätta utan rails....

/Arese
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.