AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.649

hjälp! val av däck. Dunlop vs Hankook

Sida 2 av 2
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Hehe oavsett om dom var nya eller för gamla eller vad ni nu vill få det till så var dom helt kass, bakvagnen studsa o hoppa vid acc, för mycket hjulspinn, och allmänt väldigt dåligt grepp. Alla bussningar ok i bakvagn så berodde inte på det och när jag bytte till michelin så var allt frid o fröjd. Hade falken innan dess och tillochmed de var bättre än hängk*k däcken.

förövrigt så var de väldigt spårkänsliga, högljudda och hårda, komforten blev 10ggr bättre med michelin.

Köpte fälgarna av p3r (tror jag) här på forumet, han hade också en m3 skulle vara kul om han kunde uttala sig för jag är säker på att han har samma åsikt.

M3
87
M3limo95
Bmw 520D e61 -08
Det har gjorts tester där man har haft däck liggande i flera år i rätt miljö och sen testat däcken mot nya och det går inte att få fram någon skillnad på typ prestanda på däcken. Så är däcken rätt förvarade så är det inga problem att köpa "gamla" däck. Men Däcken borde säljas till reduserat pris pga av att det kommer nya modeller på däck mm.
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
tack för alla svar.
Har kommit fram till att det blir Sportmaxx nu. Hoppas bara att dom håller en 2 säsonger eller mer.

Men en fråga till, hur är det med hastighets index, fattar ingenting av det. Om jag beställer av TEx. Gummihuset.se får jag rätt däck då?

Någon som kan förklara?

Mvh.
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Hade mina hankook ventus k104 i ca 2 månader bak (265/40/18)

För det fösta så blev dem utslitna direkt..
Och greppet var ju katastrof.. tryckte jag fullgas utan antispinn så bara spann hela 1'ans växel och halva 2'an, på torr asfalt. (automat)
Var det regn eller lite blött på vägen så var det 4-hjulssläpp (ventus på framdäcken med)

Sedan bytte jag till ett par Bridgstone däck, helt sanslös skillnad.
Vid gaspådrag på torr asfalt så spann den nästan ingenting.
Och ett helt annat grepp på blöt asfalt. Däcken höll hela sommaren utan större märkbart slitage!

Jag kommer aldrig köpa ventus däck igen och vill därför varna för väldigt dålig prestanda!!
De
163
Devva
520i -89 E34
Nog ska du väl få det. Här kan du läsa lite om hastighetsindex osv Länk
som jag sett är väl de flesta däck klassade minst H dvs 210 km/h

//Devva
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.