|
|
|
|---|---|
|
Hej tycker ni jag ska byta min bmw 318 is coupe 93a som gått 25 000 mil mot en Bmw 320 ia Touring 95a som gått 29 000 mil. plus att jag ska lägga 5 tusen i mellan. Vad är bra dåligt med 320 ? vilken är den bästa bilen ? ska jag genomföra ett byte? Är orolig för att 320 är slut ? M v h Tobbe | |
| Ps är det nåt jag borde fråga och kolla på bilen om ett byte ska ske? M V H | |
|
Vid det miltalet/miltalen så är den bästa bilen den mest välskötta med avseende på underhåll. Den bil som är bäst underhållen. Personligen hade jag kanske haft en 318is istället för en 320i. 320i tråkig mellanmodell, varken hackat eller malet. Antagligen ska du byta pga utrymmesskäl -> från coupé till kombi. En BMW är inte slut vid 29 kmil förutsatt att den är skött "by the book"! |
|
| nej skrev fel 520 ia touring ! så vilken är då den bästa bilen den har haft 7 ägare och är importerad . är en 95a importerad 97 MVH | |
| Din kanske har ett slutpris på 25-30 och touringen borde ha något liknande så ett jämnt byte är att föredra. | |
|
Det känns som byta vattenskoter mot en conteiner fraktyg... 320 eller 520 känns tråkigt, drar lika mycket som 325/525 men om du är i akut behöv av rymlig bil så ser jag ändå ingn vinst eller "jämt ut"... Tycker att det är 520 äragre som bord lägga upp dom 5000 eller iaf skippa mellanskilnanden. Din bil är äldre men har gått mindre, 4000 mil är inte mycket men altid nåt... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Hur är skicket på båda bilarna? Fungerar allt som det ska? 520 kanske är finare? Utrustningsnivå på bilarna? Skinn? Besiktningperiod? Det är mycket som spelar in... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.