|
Sida 7 av 13
|
|
|---|---|
|
Jag kan väl iofs hålla med om att 20 tum och drifting passar bättre för show än go. Bra att det finns olika intressen iaf Jag gillar när folk låter körningen talar sitt eget språk och inte pratar om hur snabba dom är på forumet och inte backar upp det senare. Nockenwelle är en sådan "lågmäld" person som var oerhört rask både på bana och på vägen hem med sin 330i e90. ;-) Flåklypa |
|
|
Flåkypa: Tur att jag som gillar att köra lagligt inte hängde på Er uppåt då ;) Annars sällar jag mig till dem som hade två riktigt trevliga dagar på Mantorp. Nu är det bara att ligga i och träna, så att jag kommer att klara av att köra bilen på det sätt den förtjänar innan jag får för mig att byta bort den... //Örjan C |
|
|
Otur det där med motorn Patrik, jag trodde att jag också skulle behöva ta trailer hem efter licenskörningen, tack för din hjälp och tack Anders J för mekarhjälp. Icke: otur med Polisen, jag trodde ju först att det var mig han ville åt... Skall montera R-däck till nästa banträff, Pirelli Cinturato P7 från 1983 visade sig inte vara så lyckat på en E21:a... Behöver dessutom lite uppgifter om överlappsvinklar på Alpina B6 kamaxel för att fixa gången på min motor, tror att kamaxeln står fel, någon som har utförlig teknisk data på dessa kamaxlar? /Johan |
|
|
Hur kul som helst hade jag när M5'an slängdes runt på banan :) Men det märktes att bilen var tung, speciellt när man titta på framdäcken efteråt... Bättre däck är nog Nr1 sen håller inte original bromsarna riktigt för sådan hård körning upplevde jag. Efter några häftiga inbromsningar från ca. 200 km/h efter långa rakan så blev pedalen ganska mjuk o goo :) Här är mina bilder från Licenskursen: Länk Och från SpringBreak på lördagen: Länk Hade videokamera monterad på högerstolen under alla körningar som jag håller på försöka mecka ner i Web storlek oxå. Får se om jag lyckas(alla tips emottages tacksamt), i så fall lägger jag upp dom också. Tack till BMWCS & BMWSC för ett fantastiskt roligt evenemang.. |
|
| Kul med bilddokumentation av vår gemensamma ditfärd också, Tozzy! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
oreo! Var det du som hade den mycket rappa vita 1:an? johnor! Inget att nämna, och beträffande min bil...så är det nog inget allvarligt! Tozzy! Och du fick verkligen med de fulaste bilderna på mig........eller jag kanske ser ut så där!!?? ;-) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
M635: Visst är den vita 1:an min! //Örjan C |
|
|
Tozzy; Du kan väl maila mig om det är ok att jag använder dina bilder på Loaded. Maila ditt namn om du vill att jag skall skriva ditt namn i samband med bildpublicering. Allt detta är självklart förutsatt att det är okey. Mvh Anders Fransson wewewe punkt loaded punkt se |
|
|
Tozzy: Kan du skicka över orginal bilden när jag tar emot priset? Tog själv ca:91st bilder men har inte än så länge orkat suddat ut alla regnummer...... /S |
|
|
Gladiator´n: Hörde för första gången din bil live och det var en dröm att både höra och se den på banan. |
|
|
Tack alla ni som besökte BMW Springbreak ! Det låter som om fler har blivit bitna av racingmyggan. Kul ! Original Försäkringar var på plats som sagt, och har man sin försäkring där så täcks även bilen av försäkringen om olyckan skulle vara framme under bankörningen på BMW SC/CS arrangemang. Dessutom utan extra kostnad. Givervis får ni även medlemsrabatt. BMW Club Schweden-BMW SportClub |
|
|
Patrik: då skulle du sett bilderna jag inte tog med ;) Anders: helt OK om du vill använda bilderna, säg till om du vill ha dom i full storlek, dom är ca. 4 gånger större då.. Riktigt grym bil du har, fick nästan ståpäls av ljudet när jag stod flaggvakt :) |
|
|
Starre: det gick ju inte att skicka bilden med Powerposten så jag lade upp den i fullsize här: Länk Regnummer suddandet tar en del tid, tror jag satt en timme och suddade...... |
|
|
Starre; tack för din uppskattning, och det var nog en av de få gångerna jag själv stått å lyssnat på bilen :) Den lät gött i lördags. Tozzy; Kanonbra, sjyst! wewewe punkt loaded punkt se |
|
|
"Dessutom känns det fullständigt menningslöst att åka bana med en bil som har navi, telefon mm" Lars, menar du allvar? På vilket sätt stör navin och telefonen dig under bankörningen? Låter som VM i undanflykt. Telefonen stänger jag alltid av under bankörning för att inte bli störd och tappa koncentrationen. Roligare att köra gokart än M3e46 på bana kan jag inte hålla med om men smaken är ju olika. Låter annars som en trevlig träff, stör mig lite att jag inte hade tid att åka ut en sväng när man bara har ca 2mil till en sådan träff. |
|
|
BjörnB: Tris att du inte kunde komma om du bor så pass nära, hade varit intresant att se din unika bil live någon gång. Men du kanske kommer på första Brostuge träffen i Stockholm? |
|
Lars Jakobsson |
Björn B>>Ett ord: Vikten! Att ställa en bil med den utrustningen på bana är i mina ögon skrattretande, skulle jag vilja ha en banbil skulle den vara tokrensad invändigt. Kan verkligen inte se nöjet i det, om jag hade varit intresserad av att köra bana så hade jag satsat på det, inte på det motvända. Sen vidhåller jag att det känns betydligt roligare att göra det på lika villkor, som tex. gokart, är det nån som känner sig manad och inte tror att jag kan ratta så kan jag mer än gärna dra ihop en "gokart" träff på Täby motorstadio utanför Örebro... mkt trevlig bana och bilar. Är det nån som vågar så säg till :P |
|
Förutom BMW Cup är det inte tävlingsverksamhet som pågår på BMW Sport Clubs banträffar. Lika villkor är därför inte så intressant tycker jag. Jag kör "mot mig själv", jag tävlar inte mot andra på banan. Enda nackdelen med olika snabba fordon är att det blir fler omkörningar, men det skulle bli gott om omkörningar ändå, eftersom förarna är olika snabba. Visst skulle det vara roligt att ha en lättare bil, men det är ju inte så att nöjet med bankörning tvärt försvinner när vikten överstiger ett visst antal kilo. Jag har kört en del gokart och det är kul, men att köra på en riktig bana är roligare och mer utmanande. |
|
|
Lars: Jag förstår din poäng men bara för att en toklättad bil är roligare betyder det ju inte på långa vägar att det måste vara tråkigt med en tyngre! Allt är inte så svart eller vitt! Om man gillar att köra bana men inte har tid/råd att ha två bilar funkar det ju utmärkt att dra ut med en standard M3:a några varv. Är ju lite annan upplevelse än gokart även om det också har sin charm! Vem var det som blåste omkring i den mörkgröna (var det väl?) 7-serien? Såg lite komiskt ut men jag tror att även det var underhållande. |
|
|
Näe precis.. det är ju ingen tävling. Det är ju bara för att man ska få känna på vad sin bil verkligen klarar av och ha så roligt med den man kan. Lars, jag lovar att det är roligt både med telefonen och utan.. Du vinner nog inte så många millimeter högre munjipor för att du lättar m3:an. Fy fan vad kul det var! igen.. ja, hoppas du får tillbaka farten i e21:an Johan.. själv måste jag byta hjullager fram har jag upptäckt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.