|
Sida 6 av 13
|
|
|---|---|
|
Patrik, vad hände? Inget allvarligt hoppas jag?! Blogg:M3Länk |
|
|
fy fan vad kul det! var.. lite dyrt blev det bara.. 2400kr böter, 80 liter soppa allt som allt, banlicens, licensutbildning.. fan.. jag hade kunnat dra en vecka i thailand. Jaja.. det blir billigare nästa gång. Men det blir till att åka ner i garaget imorgon och åtgärda dagens uppkomna problem. Jag har tre nya ljud i bilen som jag inte hört förut.. fast inget är från motorn så no worries! Ser fram emot lite bilder.. Nu ska jag spara pengar till R-däck.. |
|
|
icke: Var och när hände boten? I närheten av Stockholm, hörde att det sköt laser strax efter Södertälje senare på kvällen. |
|
|
Näe, det var på vägen ner på fredagen inför licenstagningen.. dom sköt laser någonstans nere i östergötland. 126km/h på 110.. 2400 pix.. Fast om man delar det på alla mil jag kört fort i mitt liv så är det ganska billigt. Med tanke på att vi dessutom "cruisade" i mellan 130 och 160 så hade jag rätt mycket tur! Körde långsamt hem iaf =) ja patrik.. vad hände? |
|
|
R-däck nästa, som flickan sa. Komfortzwagen skrek för mycket. Jag vidhåller att det här var det roligaste jag gjort. Skriiiiii!! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan säga så mycket som att jag klarat mig undan motorras i vilket fall! =) Troligtvis är tändspolen kass, alternativt något annat med elektroniken. Började med att motorn "stallade" ett par gånger och sedan tvärdog. Fick igång den 3-4 gånger och lyckades ta mig ca 10 mil till,utan att motorn kändes trött eller några missljud. Men vid Nyköping var det dags igen! För trött för att skruva och en hemlängtan till en bira i TV-soffan! Då blev det flaket på en lastbil! Så bränsleförbrukningen på de 22 milen blev låg,men utslaget på bärgningsavgiften på 3750 pix,gjorde att resan blev dyr. Hur som helst....nu har jag använt mig av en bärgare för första gången! =) Summa kardemumma....kunde ha varit värre! ;-) Kul var det så länge det varade! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
icke! Beklagar återigen bötern! Var ju ändå jag som ledde karavanen,och mig de såg först. Tur att de inte sköt när jag och Flåklypa kappkörde!! ;-) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Trevlig träff idag! Fina bilar och bra väder. =) Håller dock med om att utställning låg lite väl avsides. Kunde inte skördetröskerna stått ute på nån åker istället där dom hör hemma?? Knappast på en motorbana... 02:an tappade tomgången de första fem milen, men sen hittade den andningen igen och fungerade fint hela vägen hem. Min sida Länk |
|
|
Patrik, trist med bilen! :( Stod och beundrade din bil och fälgar. Blev riktigt fina! Mvh Micke Min sida Länk |
|
Någon som har bilder från Fredagen och,eller Lördagen? MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Jag kommer att ha några bilder från lördagen samt något av de vinnande varven på konbanan filmat =). Var rätt kul att se 635:an dansa balett! Jag hade tur med polisen. Låg mellan 130 och 150 mesta tiden men enda gången jag såg en snut var när det först kom en 6-serie cabbe i ca 180 knyck med en polisbil ett par minuter efter. Vet inte om de hade någon relation med varandra men verkade nästan så ;). Ca 130 liter soppa blev det. Så inte helt billigt för det xD |
|
|
Patrik. Hoppas att det inte är något allvarligt med bilen. Det var uppenbarligen några som fick bekymmer med det maskinella. Det lustiga är att mitt ljud som några trodde var kamkedjesträckaren, helt plötsligt försvann efter mitt baklängesbesök i sandfållan på banan!? Vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt. Grym dag i övrigt med många nya ansikten, dock med för lite körning på banan. Flåklypa |
|
|
Visst var det otroligt roligt med bankörningen. Undrar varför så många kör många mil för att ställa ut sina potenta banbilar, m3, m3 csl, alpina etc utan att testa de på banan vilket de i princip är byggda för.. ja ja inte mitt problem.. Det var ju en del reklam för bmw original försäkringar på mantorp, är det någn som vet om det stämmer att killen som smällde sin m3 e46 silverfärgad förra året på denna träff kunde nyttja sin försäkring till detta, isåfall är det ju klockrent till nästa träff. |
|
|
Bilder på g upp här!!! =) kommentera gärna. Har massa fler bilder. ENJOY! Länk -Power and Comfort- Silverpilen 328 E46- |
|
Lars Jakobsson |
80s>>Som svar på din fråga så hade jag ingen vidare lust att prova kvalitén på 20":arna när det gällde dom snälla trottarkantsliknande röd/vita markeringarna i kurvorna ;) Dessutom känns det fullständigt menningslöst att åka bana med en bil som har navi, telefon mm.. Dessutom hörde jag att reglerna var väldigt strikta och tillät inga utsvävningar med bakvagnen :P Roligare att hyra en snabb gokart, slipper riskera nått och alla kör på samma villkor. |
|
djzkoop, Tack för fina bilder! Uppskattar de fina bilderna på oldtimers och då speciellt min 2000cs. Blev mycket glatt överraskad då man släppte ut oss på banan. Efter att legat och paraderat i 3 varv släppte jag loss lite grann och lät hajnosen sträcka ut. Första gången på bana och fick blodad tand. Nästa gång får det bli med något som har lite mer styrka i sig. /danjo |
|
|
Hello Var nede med min gula m3 e30.. :) körde dock inte så mkt pga att motorn ej går riktigt rent ännu.. bilder jag tog; Länk mvh Peter |
|
|
Citat: "Dessutom känns det fullständigt menningslöst att åka bana med en bil som har navi, telefon mm.." Jag har visserligen bara Navi och inte telefon i min bil, men det är svinkul på banan i alla fall. Förra bilen hade navi/tv + telefon. Den hade jag också enormt kul på banan med. |
|
|
Jag var där och körde prova på. Fasiken va skoj. Efter förar-genomgången var vi 4 provapåare men sedan när det var dags att köra så dök det upp nån mer. Mysko. Jag tyckte det var bra att det inte var så många på banan så man hade gott om plats men det var ju surt för de som ville prova på men som inte fick chansen. Fick mig en även härlig åktur i den gula GT3an under första passet för att titta lite på spårval osv. Vill också ha en bil som går så bra på banan som GT3an gjorde. |
|
|
Tack alla som fixat! En kanondag! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.