AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
19.010

BMW Spring Break 2007 5Maj

Sida 12 av 13
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Lägg upp filmen på Länk sen ger du oss bara address länken där filmen är. Sen är det bara att tanka för oss. =)

Ti
165
Tifosi
120i -05
325i Coupe -93 banbil

BMWCS #5899
BMWSC #600
Trevliga filmer Tozzy!
Särskilt den med instruktören. Körde nämligen själv med Mats under lördagens Prova på.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Flåklypa: om filmen inte är gigantisk kan du skicka den till mej så lägger jag upp den på min server.

Tilfosi: Tack, han var duktig på lära ut, man kände sig nästan som ett proffs efter några varv ;)
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Kul med bilder!

Jag missade det mesta av utställningen ser jag nu, var på plats vid 8 och började pyssla med broms och däcksbyte. Bliv precis klar till första passet.......... som blev 6-7 varv innan det var slut sen var det ju trevliga cuprace!!! vilka fajter det bjöds på! och sen en massa väntan i bilen inför nästa pass som också blev lite kort.
Verkade vara många i den rutinerade gruppen så det blev snabbt fullt på banan.
När det på eftermiddagen äntligen vid 3 snåret var dags igen så valde kopplingen att ta semester! så det blev några försiktiga varv för att ha en bil att åka hem i också! Synd att man missade så mycket av det runtikring.

/ John
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag tänkte berätta att jag redan spånat på lite nya ideer inför nästa BMW Spring Break. Tänkte bolla dem lite med er.

1. Byta plats på konbanan och utställningen = flytta utställande bilar till depån och på så sätt ha alla bilar samlade där.

2. Ev. helt tabort konbanan alternativt kolla med Bilsport om de vill köra en krotad superstage på utställningsområdet. I dag besöks tråkigt nog konbanan av väldigt få, är det verkligen inget intresse för en sån?

3. Jag ska försöka övertala BMW Group Sverige att tillåta oss bjuda in även trim företag, skulle det vara intressant?

4. Kanske hyra banan en extra timme på slutet av dagen för lite drifting. Kan det vara intresse för det?

5. Jag har även funderat på lite dragracing på långa rakan, där man racar bilar med samma vikt/hk förhållande mot varandra. Finns det intresse för sånt så ska jag kolla möjligheter till detta.

Sen måste det väl vara flera som inte publicerat sina bilder av BMW Spring Break 2007 än. se till att redigera bilderna och klistra upp dem på internet så vi alla kan njuta av dem. Det verkar vara ett stort intresse av film också, inga fler som filmat?

MVH
Richard
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

En prisutdelning där vinnaren får visa upp sin bil vid prismottagning vore ju inte fel heller!
Finns ju även många andra tävlingsalternativ att tillägga i stället för konbanan med!
Stereobygge
Vackraste motorsång
Finaste originalbil(samtliga modeller)
Snyggaste puts
osv!

Men utställningen missade jag totalt då jag stod uppe vid depån med oldtimers.
Blev riktigt besviken innan jag fick reda på att alla stod "där nere"!!

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Länk
Här e lite bilder som en polare tog..
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
z3mpower: Kul med lite nya idèer, jag röstar för att vi behåller konbanan. Hann själv inte prova i år eftersom tvätten drog ut på tiden. Missade även att ställa ut inom avsedd tid. Allt detta pga att två #?¤%=!& valde att sämsskinna sina bilar på tvättplattan! Hoppas ni med Z3:orna läser detta. Man flyttar sin bil efter tvätt, särskilt när andra står på kö. För övrigt var det en kanondag. Gällande bankörningen tror jag på olika grupper beroende på hur snabb/duktig man är. Tror det skulle locka fler att köra, dessutom behöver man inte hålla koll i speglarna hela tiden. Det är ju roligare att lära sig/fokusera på körningen än hålla undan för "vettvillingar" hela tiden. Både jag och sambon har licens men vi drar oss för att köra på bana under dessa förhållanden. Kanske något att tänka på.

Mvh Markuz
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
z3mpower: Skall tillägga att jag tror på övriga förslag också.

Mvh Markuz
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Min bror har tydligen glömt kameran hos en kompis i Linköping så bilderna får vänta en stund till. =/
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Markuz

Det var olika grupper för förare med mer eller mindre erfarenhet.

/ John
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Synd att den informationen inte gick ut till alla medlemmar. Hade vi vetat det skulle vi självklart anmält oss.

Mvh Markuz
ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
Min polare skickade över några bilder från Mantorp-träffen...

Länk

// Peter
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

airborn!
Vore tacksamt om regnr maskerades!
Inte för att jag är orolig för min galanta M635:a som för övrigt var en mycket vacker bild på!!!!
(Och även tydligen en av mycket få på Mantorp detta år)
Finns en del som är oroliga här över sina kärror,och det vore glädjande för de flesta,om du fixade bort regnr!!

MVH Patrik

ai
199
airborn
330dT M -03 Silvermet.
330d -09 Steg 1-2-3 Champagne
ska ske ... bilderna kommer tebax maskade imorgon :o)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Tackar så vänligt! =)

MVH Patrik

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Stort tack, och äntligen en bild på min bil, typ 4:e sista eller hur det nu var.
Kanske inte så mycket för andra att plåta men ändå kula att ha bildbevis på att man faktiskt var där.

Markuz: Nu ansvarar inte jag för informationen ang bankörningen, men det var ju synd att du missade den informationen.
I övrigt så vet jag inte om jag kan hålla med om att medtrafikanterna känns oms en svärm vettvillingar. Jag skulle snarare dra liknelsen med Autobahn, en del kör snabbare en del långsammare men alla kör åt samma håll och respekterar varandra. Visst måste man hålla ett öga i backspegeln emellanåt, men det gör man ju naturligt. De flesta kör inte heller om i kurvorna utan väntar till rakorna och där finns det gott om plats.
Sen behöver inte bilen vara skinande blank för att köra konbana! Men det kanske inte var så du menade :-)

M 635 CSi: Det där med vackraste motorsång låter inte dumt, eller kanske även stereo bygge, risken är bara att det tar för lång tid att bedömma den senare.
Sen skulle jag gärna se de vinnande bilarna vid prisutdelningen, men jag har fortfarande inte löst problemet med att veta vem som äger vilken bil och hur jag sedan får tag på respektiva så de kan rulla fram sina bilar till prisutdelningen.

MVH
Richard
z3mpower

Dragrace är en strålande ide, saknas verkligen......
Men varför inte köra en lottad stege och prisutdelning på det också??
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

z3mpower!
Det där med att veta vilken bil som vinner är ganska lätt!
Vid incheckningen utdelas ett nummer till respektive utställnade objekt ihop med ett program över samtliga evenemang och en karta över området.
Varje ägare till bil som ställer upp på utställningen,har sedan fram till ex. kl. 12.00 att anteckna på listor som kan finnas uppe hos BMW CS bord, dvs efter det nummer man fått,fyller man i Modell på bil och vilken kategori man tävlar i,samt sitt namn!
Sen är det upp till var och en att se till att anteckna denna info till juryn!

MVH Patrik

852
Sörpan
325xi -02
Nej, nej inte rattlåsracing, det kan man åka till Emmaboda och göra... ;-)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.