AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
19.019

BMW Spring Break 2007 5Maj

Sida 11 av 13
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Flåklypa:

All Cred till dig, bra kört, kul med film, det var min e46 som du ganska snart passerade på start/målrakan.
Fråga till er mer erfarna förare:

Är det korrekt såsom jag gjorde, blinkers visa att bakomvarande ska köra om?? Kände att jag passade bättre i tempo med den röda m3 e30n!
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Flåklypa: du hade bra fart på bilen, såg riktigt snabbt ut.

80s: det är väl aldrig fel att visa vad man avser att göra, tycker det såg föredömligt ut, trots att jag är rookie i sammanhanget :)

Nästa bankörning så ska jag nog stänga av DSC'n så jag har lite kraft ut ur kurvorna oxå :)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
80s,

Du ska försöka underlätta för snabbare bilar/förare vid omkörning genom att markera med blinkers, vilken sidan du har för avsikt att ligga på så att snabbare bil/förare vet om omkörning ska ske på höger, eller vänster sida av din bil.
Detta kommer du själv att uppskatta när det är din tur att köra om ;)
(Gäller bankörning för gatbilar med BMW Sport Club)

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Kul film Flåklypa!
Du hade riktigt bra tempo som jag sa tidigare,och spårval och apex hittade du redan från början!
Niiice!!

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

80s. Jag tyckte du var tydlig vid omkörningen och du väntade med att släppa förbi på rätt ställe. Blinka åt sidan och släpp av, fungerade kanon!

F.ö var detta mitt första körpass någonsin på Mantorp, glömde att slå på kameran vid det andra. :-( Jag körde lite annorlunda spårval under det andra passet som kändes lite annolunda, det flöt på bättre. I vilket fall var det hur kul som helst!

Flåklypa
Lars Jakobsson
Flåklypa>>Var har jag skrivit att jag är kung på bana? länka gärna :P

När det gäller det andra så tycker jag det är upp till var och en att välja om man ska köra eller inte! Jag tycker M3:an är alldeles för tung och för lite effekt för att det ska kännas meningsfullt att jaga bantider.

Att uppgradera väghållning och allt annat ingår naturligtvis i det jag håller på med. Men det var helt enkelt för vanligt med 19" för att det skulle kännas kul att köra runt med dom, har aldrig gillat orginal fälgarna.
Därför köpte jag 20", målsättningen var knappast att köra bana med dom även om jag upplever bilen som bättre på vägen med dom än mer orginal fälgarna..

Som sagt, respektera dom som inte tycker att en orginal m3:a är nån större upphetsning att ställa på bana.

När det gäller gokarts så har dom på täby helt nya så skillnaden borde vara marginell mellan dom. Mkt närmare än så anser jag att man inte kommer när det gäller lika villkor.

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
För mig spelar det ingen roll om det är på lika villkor, jag kör först och främst för mitt eget nöjes skull. Om någon annan kör snabbare pga snabbare bil eller kart spelar ingen roll.

När det gäller hyrkartars jämnhet så finns det ett problem som gör det lite speciellt. Det brukar bli väldigt långa fullgaspartier på hyrkart och det betyder att det blir svårare att med körskicklighet kompensera ett långsammare fordon än vad som är fallet vid körning med bil på bana.

Men var har det brustit i respekt i denna tråd, det förstår jag inte riktigt?

Lars. Var jag har skrivit att du sagt att du är kung på bana?
Vi lämnar det här nu. Du gillar styling, jag gillar tuning och alla är vi olika.

Flåklypa
Lars Jakobsson
Nja, jag satsar ju mer på tuning än styling.. därimot inte på bana :)

Du skrev att jag sagt att jag var bra...vet inte riktigt i vilket sammanhang, men borde inte varit bana eftersom jag aldrig kört bana med M3:an..

Men ja, lämnar den här diskutionen nu ..

I vilket fall som helst vore det kul med ett go kart race :P

80
178
80s
Flåklypa:
Är det du som är grundare av rejsa.se? mörkblå m3?
80
178
80s
Tozzy:
helt klart att rekommendera stänga av dscn du kommer uppleva det som betydligt bättre skjuts i bilen. själv körde jag första varvet med och sedan stängde av.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
80s:
Jo jag upptäckte ganska tidigt att DSC'n verkligen hindrade framfarten, men eftersom det var första gången jag ställt mina hjul på en racerbana så bestämde jag att ta det "safe". Men nästa gång ska jag köra utan nu när jag vet lite mer hur bilen reagerar i hög fart.

Nu har jag lagt upp den sista filmen efter att jag fått OK från instruktören som åkte med. Klart bästa filmen :)

samma länk som tidigare(översta filmen): Länk
80s.
Nej, det är inte jag även om vi har samma förnamn. :-)
Min är technoviolett och hade M3 GT fälgar på Mantorp.

Flåklypa
80s
Att köra med DSC på bana vill jag påstå att det kan vara riktgit farligt. Eftersom den går in i varrenda kurva och småjusterar med bromsarna för att hålla "rätt" linje så kan man överhetta bromsarna något kopiöst fort. Jag har själv glömt att koppla ur den någon gång och redan efter ett varv så brinner nästan bromsarna. Så jag rekomenderar att aldrig ha den i även om man är ny på bana och känner sig osäker, blir man av med bromsverkan känner man sig väldigt osäker även om man är rutinerad banåkare ;-)
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
ryk 330xi:
Nu var det jag som körde med DSC'n påslagen, 80s är oskyldig ;)
Det stämmer nog som du säger, tyckte bromsarna "mattades" lite väl fort på banan, berodde nog på att dom försökte "rädda" bilen i alla kurvor som du säger. Ännu en läxa att lägga i bagaget....
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
OK, kanske lite sent att be er lägga av nu, det verkar som Lars och Flåklypa och alla anda grävt ner stridsyxan, skönt. Låt den vara begravd!

Ett litet råd/önskan: Ni som lägger upp filmer gör det någonstans så man kan ladda ner dem, den där ..tube sidan går det ju inte att ladda ner filmerna från. Kan vara kul att ha i datorn så man kan kika även när man inte är uppkopplad, alt koppla till TV:n.
Så Flåklypa, hur får jag tag på din film?

Sen måste det vara fler som filmat och fotat, eller? Eller ska man inte få vara med på ett enda hörn? (inte en enda bild på min bil, och då har jag nu kikat på/laddat ner 464 bilder från träffen). Får en kännsla av att de som filmat och fotat gjorde det på förmiddagen när vi arrangörer jobbade som mest.
Hade framför allt varit kul att se hur det såg ut när man själv kör på bana, det kändes ju rätt bra, eller så var det bara så kul att jag trodde jag körde bra :-) Får skaffa egen kamera till nästa träff.

MVH
Richard
Tozzy
Oups jag började lite fel i förra inlägget ja.
Rom byggdes inte på en dag ;-) Det är lätt att man inte tänker på det med dsc och så vill man vara lite försiktig första gången men så kan det bli precis tvärtom. Man kan ju inte veta allt första gången på bana och även efter flera år så lär man sig nytt hela tiden. Ett tipps i all välmening
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jag och min bror tog en del bilder och filmsnuttar men han får aldrig tummen ur och skickar över det.
Men det borde komma under de närmsta veckorna iaf xD
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
ryk: No worries mate ;)
Richard.
Jag vet inte hur du kan få min film eftersom jag inte har någon server att lägga den på.

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.