AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.828

plocka lös bakrutorna?. och en lättings fråga

e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
tjena.

ska lämna in bakrutorna för att få dom tonade seriöst och bra och min fundering e, hur mycke jobb är de och vad krävs för att plocka ut bakrutan och sidorutorna bak (2dörrars)?.

håller på att lätta bilen en hel del men den men vill ändå att den saka se någolnda orginal ut för att lura lite.nån som har tipps på vad jag kan göra? följande körs me nu:

* glasfiberhuv o bagagelucka -22kg.
* borttagen orginal golvmatta, ersatt av lika dant tyg som på baslådor -24,3kg .
* borttagen reservhjulsbalja, 2kg kanske.
* allt dämpmaterial på torped väggen, 3-5kg mindre, minnst
* tagit bort plåt i dörrarna o hatthyllan, ej viktat, men de kändes ju att man höll i de
* tagit bort lite andra delar i motorutrymme och lite här och var, kanske 2kg.

nå, nån som har nå bra tipps på vad som kan göras mer utan att förstöra "orginal utseändet?. de e ju en 88 "facelift" då vill säga och den är sänkt 60/40 och har 16" fälgar nu (17" om ca 2 månader då ja köper av en bekant) och tonde rutor, svartlackade fönsterlister o njurar, simons 2,5" me 3" utblås (under uppbyggnad) annars är de inge annat utseände messigt. men som sakt, nån som har mer tips utan att rubba utseändet på utsidan så är de välkommet:D
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
jag skulle satsat på ett par magnesiumfälgar. :)
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Onödig jobb, finns en sajd där man kan bästella redan tunade rutur , de skickar dig alla rutur som du behöver i exakt mått som dina rutor å det tar 5 min att montera de. Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Tomas_e36: Är ju en viss skillnad på att sätta i lösa tonade plastbitar som kommer att sitta och skrammla efter 2v eller att få riktig toning på dom befintliga rutorna. På en e30 utan AC kan det ju dessutom vara skönt att kunna veva ner rutorna på sommaren, vilket inte är görligt om man kör med solarplexius.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
det går väll inte veva ner bakrutorna på en e30 2d?

isåfall e det ju perfekt med solarplexius.

Mvh: Rabiat Körstil
(Team FF Survival)
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Dock knappast i linje med att lätta bilen.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ah.. Såg inte att det var en 2d. :) Vidhåller dock att solarplexius känns lite budgetlösning med plastskrammel som följd om man har otur.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
klä dörrsidorna med baslåde material
ta bort baksätet och byt ut stolarna som jag också gjort
du kan göra ett baksäte av liggunderlag och klä in den i liknande tyg som man gör baslådor av. det funkar kanon och går utmärkt att sitta på
lätt som fn och drar inte åt sig vatten samtidigt som det isolerar mot ljud
hålet bak för reservhjulsbaljan kan du täppa igen med glasfiber
finns bilder på mitt projekt
Länk
den väger nu 980kilo och är rejält snabbare än innan kan jag lova dig

Länk
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Hur mycket väger bilen orginal då?
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
AHA. just, ditt projekt har ja hör ja hör tala som helgonet. jo vet att de finns en hel del kilon att käna in på inredningen och så men de e ju de att ja vill att den ska se så orginal ut som möjligt så baksätet åker inte ur men därimot dörrarna ska ja nog ta bort för just nu sitter orginalsidorna på som är omplastade så de sitter 2st 6,5" högtalari i varje dörr. lär ta bort dom. och stolarna ska bytas ut mot nå lättare fällbara racing stolar så småning om. även så funderar jag på glasfiber framskärmar.
omp stolarna som sitter i väger bara 6.5kg styck så där har du en hel del
sen kan du också kanske göra som jag att dela tanken på hälften( den går ju överkardanen) och sen sätta ett mindre batteri som väger mindre

men kom ihåg att fästet kan bli lidande som det har skett för mig så du bör ställa om hjulvinklarna samt ha diffat med minst 235:or bak för att få fäste på ettan/tvåan

hur många 518 spinner på ettan,hehe? (1600kg och 113hk?)

rutorna kan du förresten byta ut mot lexanrutor som väger betydligt mycket mindre

Länk
lexan rutor 2100:- med frakt 4 sidorutor + bakruta...
ÅSTRÖMS GLAS AB
Lexanrutan finns i flera kvaliter och tjocklekar
även färgat ofärgat glas
Snacka med
Tomas Åström Tel 0923 - 123 87

Länk
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
hehe ook. ja de ska ju hända en hel del men som sakt vill att den ska se så orginal ut som möjligt inuti, utanpå. sen under och under huven e ju en annan sak. har ju länk om du vill se hur de ser ut nu. har ju inte beställt glasfibret än ioförsej men de e ju på g, ska bara beställa sista grejerna till motorn så ja vet va ja har för budget, men de ska ju köras me i sommar. hehe jo, bilen spinner lös 1:an 2:an som den va i sommras (nästan orginalvikt) på 225:er bak:P. men de som har gjorts e ju.

* tagit bort golvmattan
* rivit bort allt tungt dämmaterial på torbedväggen
* plockat lite plåt i dörrarna, hatthyllan, hatthylleväggen
* tagit bort reservhjulsbaljan
* tagit bort div fästen för, LMM och annat plock

de som kommer innan sommarn är

* glasfiberhuv o bagagelucka, ev skärmar
* minska tanken + svetsa i plåtar för de brukar bli så att den går ryckigt pga att all soppa far bakåt
* funderade även på ett mindre batteri men får köpa ett banner batteri jävligt billigt så de blir ett sånt, vill ju ha lite ljud i bilen oxo bara för att ha nått att lyssna på så de sitter ett lagomt steg i me stereo och 8st sjukt bra 6,5" högtalare så de får vara så, inge tung "skrytlåda" eller nånting,

och hade de inte varit för de så hade ja köpt ett kraftigt motorcykelbatteri istället. funkar skitbra så länge man inte har nå ljud åså...
e3
189
e30-power
1602,tii motor o solex40

bmw 1602 67- resdels-bil
bmw 1602 72- resdels-bil
glömde länken :P Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.