|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Var i samma tankar som du för ett par år sedan. E34 eller E39? Tyckte inte om E39:an vägegenskaper (dom jag provködre) men var petig när det gällde E34 tills jag hittade min E34 o ångrar inte ett enda dag! Fortsätt att leta så till sist hittar du nåt som "den vill jag ha nu". BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Ska du ha e34 så finns det nog ännu frächare än så för 55lök.. E39 kan säkert också va jättefin, men för 55 så får man som sagt inte så mycket motor. E34 kan du få en ruskigt fin med maffig motor för samma pengar. Helt klart en prioriteringsfråga. Dessutom hade jag definitivt valt manuell:-) Jakob |
|
|
Jag stog i ungefär samma funderingar innan mitt val. Problemet tycket jag med de flesta E39or är att dom ser väldigt gubbiga ut. Okej E34an bygger på en kaross från sent 80-tal men jag tycker definitivt att dom håller mycket väl än idag. Så för mig blev det en E34 med phet motor :D |
|
|
Jag hade helt klart valt en E39. De är nog den mest prisvärda bil beg. marknaden kan erbjuda idag. Med lite tålamod tror jag man kan finna ett riktigt fräscht och välutrustat exemplar av 523/528 för ca 50.000 :- De känns attraktivt, även om dom börjar bli gamla nu, E34 både känns och är verkligen uråldrig i jämförelse. BMW CS #5139 |
|
|
loftahammar: Även om jag inte är ngn E34 fantast när det gäller designen så måste jag ändå säga att din bil är väldigt fin på bilderna. Hmmmm.....har nog ändrat mig lite E34:an är ganska fin ändå:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
320-325 |
bytte till mej en E39 för nåt årsen. Jag har alltid tyckt att en e39 är dröm bil. så nu kom jag över en 96a 528i. den hade allt .. i utrustning massa el. MEN som det nämns några gg i denna tråd så är den tråkig att köra. motorn är som en el motor drar jätte jämnt o fin över hela registret och vill inte ha över litern hur man än kör. men ack så tråkig.. och bilen är tråkig gubbig på nåt sätt. sen all el som kan börja krångla.. USCH ... e34 må vara äldre men roligare att köra helt klart. nu har jag bytt bort min dröm bil mot en e34 tdsa samt att flickvännen kör e34 525 89a.. mkt roligare .. den kommer man tyvärr köra sönder tack vare det... men de är det värt. bara o köra in den i garaget o ut igen. lätt värt. angående utseendet.. så är ju smaken väldigt olika men e39 är nog bland bmws snyggaste modeller ihop med e38 m.m m.m.. men e34 är skit snygg den med.. man ser att det är en BMW men ändå riktigt snygg. om man jämnför tex med e28 som i mina ögon är lite ful. äl mvh Johannes V12 |
|
Hej! Tänkte uppdatera lite vad som hänt. Jag och min polare var och kollade på 4 bilar i helgen, 2 E39 och 2 E34. Om vi börjar med E34orna: E34 nr1: 54000:- 540 -94 21000mil. Bra utrustadad och mycket välskött. alla papper i ordning sedan ny, få ägare. Bilen kändes riktigt fräsch i styrning, bromsar etc. Väldigt fin inuti. E34 nr2: 56000:- oxå en 540 -95 med den 6växlade lådan. 19000mil fullutrustad. Dock inte i samma fina skick som den första 2k dyrare samt att ac:n var paj. Killen kade fått ett pris på 3500:- för att laga den. Men som sagt inte nåt super skick och det skulle krävas ett par timmar i garaget och ett par djupdykningar i lädret för att få den i det kanon skicket som man vill ha en sån blivande klassiker i. E39 nr1: 54000:- 523 -97 19000mil ganska sparsamt utrustad. Fin i lacken, nästan lite för sliten inuti för att tro miltalet, förarsätet ratten, vissa knappar på ratten etc. kändes "sunkig" inuti men kanon fin utanpå. Säljaren var lite oseriös fick jag intrycket av. Hade haft många BMW genom åren och den här i 2år, men när man fråga så svarade han svävande och "kom inte ihåg" var tvungen att kolla papper etc. Jag kommer iaf ihåg allt jag byter, gör på min bil i huvudet utan att kolla i massa papper. Kändes helt ointressant efter det. E39 nr2: 59000:- 528 -96 17000mil bättre utrustad än 523:an men inte i samma stil som de två e34:orna men ändå hyfsad. Normalt slitage i lacken efter 11år och 17000mil, inget värre som inte en rejäl polering fixar. Inuti var den hyfsat fräsch inga skavningar eller ner nötta knappar. kändes fin i v-låda, styrning etc. dock så kom det en liten vibration i ca:90km/h med det behöver inte vara nåt allvarligt. dock en prutsak. Ägaren verkade seriös och kunde svara på alla frågor utan massa krusiduller, hade alla papper i ordning, hade ägt den i 5år. Dock inga sommardäck. Han ville behålla sina E60 M-fälgar 18tum. Så ser det ut i dagsläget, han har inte köpt ngn än men han är mest sugen på 528:an Ska åka och kolla på en till E39 Imorgon som verkar lovande men annars blir det nog 528:an |
|
| Jag personligen skulle aldrig välja en e39 528 över en fin och välskött e34 540... e39 är ju så ful så klockorna stannar! | |
|
Och E34 är så gammalmodig att den också borde ha stannat... //J |
|
| På så pass gamla bilar så skall man högaktningsfullt skita i kaross och motortyp och helt sonika välja exemplaret som är mest bevarat och välskött. Räkna med att få åka runt en hel del och titta på en hel del vissna mögliga rost vrak innan pärlan hägrar i horisonten. | |
|
Hej Vill man inte ha en så ny och snygg/säker bil som möjligt så ska man ta en e34:a... Annars är väl valet ganska självklart tycker jag, även om e34:an är en väl beprövad kärra. Jag har haft båda modellerna och för mig känns tyvärr e34:an väldigt gammal nuförtiden...men det är ju upp till var och en att bestämma. Lycka till i ditt köp vilken det än blir Frasse |
|
|
E34 pga det låga värderaset och mindre som kan gå sönder rent generellt!!, rost lider de av båda två, undrar om inte en sen E34 är bättre på den punkten? Jag tycker inte E39 är så mycket modernare egentligen, vad det gäller utseendet, en helt original 520/523 tex kan se riktigt nakna och tråkiga samt könlösa ut. E34 står sig bättre helt klart, sålänge man kan leva med lite sämre komfort och utrymmen. |
|
|
min e28 känns väldigt modern jämfört med min arbetsbil! ;) jag säger go e34! varför är det bättre med en modernare bil? det var bättre förr ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.