|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har som sagt en E34 535 -88 som är väldigt orolig på tomgång. Den vandrar inte direkt mellan varvtal, men den allmänt orolig, den går inte jämt alltså. Den går hur fint som helst i övrigt, har inga tendeneser till att dö på tomgången heller. Inget fel på prestandan. Inga fel på avgasvärderna på bilprovningen heller. En del säger att det kan vara LMM som bråkar på de modellerna. Men detta är min första BMW så jag vet inte hur dom bär sig åt! Någon som har något tips? | |
| lmm är inte helt omöjligt.gå in på sök inlägg,om just lmm.står säkert en hel del om detta... | |
|
på gasspjället sitter en givare som ger signal när gasspjället är i sitt nedersta läge. tomgångsmotorn kopplas då in för att reglera tomgångsvarvtalet. så nån av dessa kanske inte funkar som de ska eller så är det helt enkelt en ventiljustering som behövs. tomgångsmotorn och tomgångsgivaren kan du ju testa om det är nåt fel på genom att lossa kontakten till tomgångsmotorn och se om det blir nån skillnad. |
|
|
Hallå! Ventiljustering är redan gjort. Det går ju att släppa så den går fint, men då tickar den så in i helvete. Om man rycker de där givarna, är det ingen risk för att man tänder EML lampan eller något sånt, och får åka å nollställa den? |
|
|
Hade själv spricka på 525:ans luftinsugsbälg och orolig tomgång men efter byte av bälgen går den som en klocka igen så en enkel grej att kolla är att alla gummislangar är hela. Antar att det i 535:an ser ut som i länken nedan: Länk |
|
| precis så ser det ut! | |
| Ser lite annorlunda ut i 525:an men jag har bytt motsvarande del 10 och del 15 så kolla att de och de andra delarna är hela och sitter fast som de skall så att den inte drar tjuvluft. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.