|
|
|
|---|---|
|
Vad skiljer mellan m-sportchassie och standardchassie? Fjädrar, dämpare, länkarmar mm? Tacksam för svar! //Peter | |
|
Är det ingen som kan svara? Jag skulle gärna få svar så fort som möjligt eftersom jag har beslutsångest mellan två bilar. Mvh Peter |
|
|
ganska mycket skiljer nu kan jag inte allt i huvudet men du kan söka finns mycket info. Ps. ta en med m-chassi om du vill ha bättre väghållning och sportigare känsla. dock så är komforten reducerad en bit. ///Bimmarkomanen |
|
| Min far tyckte sportchassi var för stötigt så han bytte till en E46 utan det. Det gick dock att "satsa" i kurvorna med sportchassi.. | |
|
Waller :som dem skriver i tråden och du själv tar upp sportigare fjädring och dämpare även krängningshämmare är grövre har jag för mig. Allt med M är bra köp den, den är lite lägre ochså! Mpower |
|
|
Sportchassit är enligt följande: Sänkning från standardchassit: ca 15 mm Grövre krängningshämmare fram (24mm i stället för 21,5mm dia)och bak (19mm i stället för 15mm dia). Hårdare/lägre fjädrar runt om. Hårdare/kortare stötdämpare runt om. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.