|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, äger en 325-93 e36 Och har problem som ni förstår, det är så här att en kväll för någon månad sedan skulle jag helt enkelt byta en söndrig lampa i instrumentpanelen. Och efter allt var färdigt så monterade jag tillbaka panelen, dock så lyckades jag böja en av pinnarna på modulen och 2 pinnar går in i samma hål.(på den blåa av dom tre kontakterna) Jag som var lite stressad märkte inte detta utan körde iväg. Men efter bara några hundra meter luktar det brännt, och jag stannar för att se efter. Och ser då vad som har hänt. (en pinne var böjd) Jag böjde tillbaka pinnarna och allt gick bra med de, men när jag kopplade in instrumentet så fungerade inte hastighets mätaren. Alla andra visare utan den fungerade. hmm, så jag köpte en ny panel och tänkte att det var den jag hade kortslutit. Men det hjälpte inte, de var samma symtom! Vad som inte funkar är alltså hastighets mätaren, +att hela modulen glappar och startar om sig (du vet lyser så som den gör när man startar/vrider om tändningen) Nu kommer frågan, vad kan vara fel? Vad ska ohm mätaren ge för utslag när man mäter givaren på bakklumpen? Vart är panelen jordad, om det är jord fel? Går hastighetsmätar signalen igenom någon av boxarna bakom hanskfacket? Kan man kolla om kabeln till givaren där bak har bränt av. (ja säkringarna är kollade, och testade) Är tacksam för alla svar & funderingar... Mvh// Alexander.R Ps. kan tillägga att jag har haft inne bilen hos en mekaniker som hänvisade till bmw... men dom tar typ 1500:- timmen ju :S | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.