|
|
|
|---|---|
|
Har beställt ett par lite lättare sportbromsar och belägg från Geomotorsport, hade nå pris på 3900 runt om till M3an. Skivorna skall vara orginal kvalite me egen fräst slits av geo. Samt några ferodo belägg. Min tanke var att köpa dessa, sen lämna in på zinkbehandling när ja fått hem de. Har ett företag inärheten här som ja jobba på förr som har sån värmezinkbehandlng som de har på gängor o sånt på stora pipes. Tvättar av me avfettning sen slänger man ner de i badet i 10min. Jag vet ju att själva bromsytan kommer slitas bort, men ja ville zinka först o främst för att skydda slitsen o övriga ytor från att börja rosta så satans snabbt. Någon som har koll på zinkbehandligar i denna kalibern? | |
|
Sen även om man kan montera ner bromsoken o blästar och zinkbehandlar de? Nån som har erfarenheter där? Fäster bromsoksfärg bra på ett zinkbehandlat ok? |
|
|
Har aldrig provat, men som primer/grundfärg använder man ju kallgalv ibland och det är ju övermålningsbart. Hur zinkens egenskaper är när det gäller värmetålighet och övermålningsbarhet borde du väl kunna kolla upp med de som utför behandlingen? /// Viktor |
|
|
Om man säger som så, de som håller på med behandlingen gör bara sitt jobb, de har inte så stor koll på va de gör typ, Ja jobba där förut, så ja smiter bara in o rengör o doppar ner skivorna 10min så ska de vara zinkbehandlade, Vissa skivor ja sett t.ex EBC kommer ju färdig zinkade. Därför ja tänkte boosta upp dessa org. me slits så de får något högare kvalite, Vore kul o höra nån som prövat ell kan mer om zink inna man gör någe alls =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.