|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har ett problem med färddatorn på min 528-98. Det går inte att se alla siffror och bokstäver ordentligt. Delar av dem saknas, är mörklagda. På BMW i Skövde skulle de ta 7000kr för att byta ut hela instrumenteringen. Går det att lösa på andra sätt? Jag har sett att det finns några trådar om pixelfel, men jag är lite osäker på om det är detta som menas eftersom trådarna handlar om nyare bilar. Tacksam för svar! (Annars fungerar bilen underbart!) | |
|
Hej, Det går i endel fall att åtgärda de tappade pixlarna genom att plocka isär displayen och rengöra kontaktytorna. Är det MIDen (vid radion) eller Kombi (under hastighetsmätaren) som har börjat tappa pixlar?. /Andy |
|
|
Hej, Någon kanske vet varför min stereo display blinkar till då o då, spänningsfel lr nåt, skenet blinkar till i hela displayen, är det vanligt på E39? Bilen är då en 523iAT -99. Det där med pixlarna vet jag att det är ett vanligt förekommande fel på E39 fram till årsm. -98, min vän har en 535i -98, med samma fel. |
|
|
Hej, Det vanligaste elfelet är dålig batterispänning / dåliga batterier i E39 orna. Kolla att batteriet ger korrekt spänning när det är belastat. Pixelfelet gäller alla E38 och E39or samt X5 or oberoende av tillverkningsdatum, dock är det mer sannolikt att det uppträder ju äldre bilen blir. Att försöka laga det på egen hand är en rekommendation då det väldigt sällan blir sämre om man inte klantar till det och utvägen att byta instrument kvarstår ju alltid. /Andy |
|
| Det är displayen under hastighetsmätaren. | |
|
Betalade 6000:- för utbyte hos BMW nacka. Rengjorde sen en kollegas bils display, vilken inte omedelbart efter ihopsättandet blev 100% dock inom 30 minuters drift 100% återställd. Kombin är enklare än MIDen att plocka isär, så det är "rätt" display som krånglar hos dig. /Andy |
|
| Hej! Tack för alla svar! Jag ska ge mig på att rengöra kontakterna enligt tipsen på sidan. Vi får se hur det går. | |
|
Lycka till och säg till om du behöver tips för hur du genomför operationen. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.