AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
891

När skall man sälja bilen?

st
87
sthlmopen
325 Touring m-sport -07
Har kört Bmw i ca: 1år ock kört 1500 problemfria mil, jag har varit helnöjd förrutom att Bmw Group, Bollmora kanske inte har varit så roliga att ha att göra med.

Köpte min sent uttagna 02:a touring 1 tidigare ägare för 176 000:- då hade den rullat 3700:- (sv-såld)
Bilen har bra utrustning "stockholm open edition" dock inga m-spoilers...
Insp 1 gjord för 500 mil sedan.
Nu hittar jag likvärdiga bilar som rullat ca 8000 mil för 159 000 och uppåt.
Sen finns det ju med m-paket för ca: 190 000 som rullat som min bil ca: 5300mil

Jag vill ju inte ge bort bilen när jag skall sälja så frågan är skall man sälja nu och försöka hitta en e39 -04:a eller ngt annat förslag ??? eller behålla och få 140 000:- om 1 år...

Mvh Danne
Tennisbilen
markus00
Tror absolut inte att en e39 -04 håller sig bättre i värde än vad din gör. Den kommer nog att gå ner mer i pris nu det närmaste året än vad din bil kommer göra.
Att din bil tappar värde måste du tyvärr räkna med är så med så gott som alla bilar.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, værdefallet føljer ju en "logaritmisk" skala, dvs fallet dæmpas allt eftersom bilen blir ældre...

Om din bil bara rullat 5200 mil så tycker jag att du gott kan køra både ett och två år till. Om två år ær det dags før en ny 5-serie, och då kommer E61:orna att børja falla æn mer. Køplæge alltså...

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platinagrå
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Jag brukar räkna med att bilens värde halveras på tre år, oavsett om den köps ny eller begagnad. Då behöver man inte bli besviken. En ny bil för 300.000 kostar alltså 50.000 per år i värdeminskning, medan en tre år gammal för 150.000, kostar 25.000 per år i värdeminskning. Då förstår man ju också varför treårsbilar är ganska attraktiva, ofta mycket bil för pengarna.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.