|
|
|
|---|---|
| Nu jädrar ska Bettan igång, har precis hämtat motorn som ska i..blir säkert skoj, en del slangar och prylar som ska hitta rätt, helgen är nog räddad.. | |
|
Lycka till:-) /Kristian |
|
|
Japp, lycka till! /Klaus. |
|
|
Är det nån som om man måste lyfta ur motorn för att få bort olje tråget?? Har ett missljud som e irriterande!!! |
|
|
Det blir nog ganska svårt utan att lätta lite på motorn. Som bekant är det dryga 20mm mellan tråg och framvagn. Zodi@C |
|
| går det att lyfta ut motor och låda i ett eller måste man klyva? skulle vara smidigt att ta rubbet på en gång..samma att sätta i låda motor ihop, skulle det funka eller är det knixigt? | |
| Du behöver inte sära på motor och lådan, det går ändå. | |
| det går alltså bra att ta ur och sätta i motor och växellåda tillsammans? | |
(M) Power to the people |
Ja, det går utan problem... håller me på me ett projekt denna helgen, o det blir väl nån helg till innan de e färdigt.. ska byta motor på min cabbe, o motorn ska först ut ur en annan bil... sen ska kamaxel o lyftare bytas me... mycke jobb, men den som vänta på nåt gott................. =) ---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <--- |
(M) Power to the people |
förlåt, vipparmar va de menat... ---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <--- |
| sådärja..nu är motorn ute ur bilen, gick finfint..lyfte ut den med en truck =) har en fundering bara, kan man se nån skillnad på 320 och 323 motorn på utsidan, siffror på blocket eller nåt? | |
|
Under grenröret står volymen ingjutet i blocket. //Niklas "En riktig motor suger" |
|
| hmm, jag har kollat på båda blocken..det enda jag hittar ingjutet är under oljestickan på en plan yta. | |
Moller |
Ska göra samma sak om ett par veckor när jag ämtat min nya motor....lycke till.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.