|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har bytt Säkerhetsbältes rulle/spännare på E46 coupe på förarsidan, framsätet. Hur kommer man åt den? | |
|
Jag har inte bytt den, då BMW vid förfrågan sa att man inte skulle pilla på dessa utan hellre byta, till en kostnad av närmare 3 papp per sida. Självklart säger som så, men något ligger det ändå i det. Det finns ju pyroteknik i eländet, bältesspännarfunktionen. Mina rullar inte heller upp sig så bra. Men för att "svara" på din fråga, du måste ta bort bakstycket på stolen som jag misstänker sitter med skruv eller motsvarande längst ner mot golvet, sen antar jag att det bara är att bruka milt våld för att få loss delen. Sen sitter rullen som jag tolkar det diagonalt in mot mitten bort mot passagerarstolen. Niklas Fransosen |
|
|
Hej! Om det är så att bältet inte rullar upp sig så testa att dra ut det fullt och spraya på lite scilicone spray. Det har jag gjort på min och det funkar bra, när det sen går trögare igen får man väl ta fram sprayburken. Anders |
|
|
Anders, Det tipset har jag sett på flera håll och då många verkar fått det att fungera ska jag med testa siliconespray. Men så till frågan, var köps detta undermedel??? Niklas Fransosen |
|
|
crc, finns överallt där 5-56 finns.. |
|
|
xc00b närmaste mack alltså :-) tack för tipset, ska genast köpa och testa... Niklas Fransosen |
|
|
xc00b närmaste mack alltså :-) tack för tipset, ska genast köpa och testa... Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Oups!!! Vad hände där, inte min mening att posta samma sak så många gånger!!!! N Fransosen |
|
|
Anders.B Menar du spruta siliconspray på själva bältet? Tack för tippset. |
|
|
Var till macken och köpte CRC Silicone Spray, kostade en 60-65 spänn. Rullade ut bältet och sprayade direkt på, tänk på att skydda stolen. Sprayade på hela bältet, alltså fullt utdraget och släppte sen in det och drog ut det igen. Nu funkar det klockrent :-) Billigt och bra fix på en detalj som irriterar. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.