|
|
|
|---|---|
Perkka |
Hej, va kostar en 525 från 91- & uppåt ungefär i försäkr.? Enligt rykten gå de på runt 7-7500 kr/helår. Sen undrar jag om de skiljer mycket i prestanda mellan 12V & 24V? Hört att 12V ska va lite "rappare".. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
Perkka |
Jag menar asså helförsäkring.. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
| Vet inte helförsäkring, men jag betalar 2781:-/år i halvförsäkring... 12-ventilsmotorn skall vara lite mer vridstark på låga varv, fast det vägs upp av 24-ventilarens högre toppeffekt, trevligare gång och MYCKET hållbarare konstruktion. | |
|
Min helförsäkring går på ca 9000kr per år hos Länsförsäkringar. Men så är jag bara 22år och bor i en ganska stor stad (Linköping). Visst som Zopilote säger så är nog 12v lite rappare på låga varv. Men 0-100 tiderna säger väl det mesta: 525i 12v= 9,5 sekunder 525i 24v= 8,6 sekunder |
|
|
Jag betalar 6800kr, 26 år och bor i en stad med 56000 innevånare! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Hade en 525-90 (innan den blev stulen) 12 ventiler och jag var mycket nöjd. Därimot så kostade den skjortan att äga...mycke reperationer. Äger numer en 528-96, känns lite tråkigare faktiskt men till skillnad från den förra så kostar den mig inte så mycket...går som en klocka. MrMonzen |
|
|
Glömde tillägga...förra försäkringen låg på 12000 år och nuvarande på 6000år. Men då bor jag ju i Stockholm oxså...å dessutom har jag bytt bolag...finns mycket att tjäna där. MrMonzen |
|
| Snacka om att det går att tjäna pengar på att krana lite mella bolagen. Skulle kosta mig 13000:-/år för att försäkra min på Länsförsäkringar tex. Ringde sedan Dial och fick det för 6500:-/år. Det är verkligen värt att spana lite och pressa bolag för bolag. | |
Perkka |
Ok, tack för svaren.. If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
Bor i Umeå (100 000 inv) och betalar ca 4800:- i helförs/helår. Bilen har gått 19000 mil och krånglar inte ett smack (än så länge)Jag har kört drygt 3500 mil och bara behövt serva den. /Magnus |
|
|
jag för lite statistik på våra försäkringskostnader kika in och se själv... Länk Surfa in på www.bimmer.tk |
|
|
Min bil står skriven på farsan. Han har full bonus och företaget är folksam. Jag ger 4600:- /år. Men då inluderar det att en person under 25 får låna den ibland. Det är 10% dyrare. Undersök bilen väldigt noga innan du köper den, det gjorde inte jag och det har stått mig dyrt :-( |
|
|
Ca 6600kr om året i helförsäkring. Sockenbolagen, 26år och medelstor stad (Växjö). Försök kolla med föregående ägare om bilen kokat någongång, speciellt med tanke på BMWs vattenpumpar som verkar vara av dålig kvalitet. Min bil hade troligtvis gjort det och i somras någongång sprack toppen. Det slutade med en nota på ca 9000kr. Summan inkluderar demontering och trycktest på verkstad, beg. topplock och packningsatser. Skruvade ihop grejerna själv med hjälp av en bekant, annars hade det kostat uppemot det dubbla. Där rök kassan till 17"... Eftersom min bil är importerad kollade jag aldrig med föregående ägare, men det kan det vara värt att försöka göra och det är ju inget konstigt med svensksålda bilar att ta kontakt med folk. Förutom detta är bilen i kanonskick och det har inte varit något konstigt med den alls bortsett från sneda bromsskivor. Nöjd, trots allt, förutom den dyra försäkringen. |
|
| Betalar 4300:-/helår på farsan Länsförsäkringar i Linköping, 24v är kanon har inte haft några problem, lite slö på lågvarv dock | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.